میوه‌های رنگارنگ چه تاثیری بر محدوده بینایی افراد دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ محدوده بینایی ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغذیه مناسب برای ورزشکاران از اهمیت زیادی برخوردار است. به تازگی نیز گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر مصرف سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ بر محدوده بینایی ورزشکاران مطالعه جدیدی انجام دادند. محدوده بینایی، اینکه چگونه یک فرد می‌تواند هدف را به وضوح در فاصله دور مشاهده کند، برای ورزشکاران بسیار حیاتی است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهایی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، نارنجی و زرد همچنین میوه‌های رنگارنگ به بهبود محدوده بینایی ورزشکاران کمک می‌کند، زیرا حاوی مقدار زیادی ترکیبات گیاهی لوتئین و زاگزانتین هستند که سلامت چشم و مغز را بهبود می‌بخشد.

زمانی که ورزشکاران در محیط باز در حال تمرین هستند، رنگ آبی روشن آسمان یا پس‌زمینه خاکستری در روزهای ابری، باعث می‌شود فرد نتواند هدف را به دلیل مسیر نور، به درستی تشخیص دهد. این نور آبی باعث می‌شود محدوده بینایی ورزشکار کاهش پیدا کند و بر عملکرد او تاثیر منفی بگذارد.

به گفته محققان، بسیاری از ورزشکاران در حال حاضر برای بهبود سلامت چشم و کاهش تاثیر نور آبی اقداماتی مانند استفاده از عینک را انجام می‌دهند، اما استفاده از غذاهای حاوی لوتئین و زاگزانتین می‌تواند توانایی طبیعی چشم برای مقابله کردن با نور آبی را بهبود ببخشد. دلیل اینکه اجسام هر چه دورتر از چشم ما هستند، سخت‌تر دیده می‌شوند و مبهم‌تر به نظر می‌رسند، تا حدی به دلیل تاثیرات نور آبی است.

نتایج این مطالعه در مجله Exercise and Sport Science Reviews منتشر شده است.

کد خبر 666409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.