افراد مبتلا به دیابت باید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت لازم است میزان کربوهیدرات دریافتی در وعده صبحانه خود را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است دیابت یک بیماری است که بر توانایی بدن در پردازش قند خون تاثیر می‌گذارد و حدود ۴۲۲ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این میان، تقریباً ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها درگیر دیابت نوع دوم هستند. با وجود اینکه هیچ درمانی برای بیماری دیابت وجود ندارد، برخی افراد می‌توانند با پیروی از رژیم غذایی سالم و کاهش وزن آن را معکوس کنند.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۲۱ فرد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول به مدت ۱۲ هفته صبحانه کم کربوهیدرات حاوی هشت گرم کربوهیدرات، ۲۵ گرم پروتئین و ۳۷ گرم چربی مصرف کردند، در حالی که گروه دوم صبحانه‌ای با ۵۶ گرم کربوهیدرات، ۲۰ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی مصرف کردند. صبحانه هر دو گروه حاوی ۴۵۰ کالری بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که صبحانه با کربوهیدرات کمتر مصرف کرده بودند، بهبود سطح قند خون را تجربه کردند. البته میزان کاهش سطح قند خون نسبت به گروه کنترل، قابل‌توجه نبود. محققان به این نتیجه رسیدند که سطح قند خون افرادی که کربوهیدرات کمتر مصرف کرده بودند در طول روز تغییر نکرد، این اتفاق نشان می‌دهد که مصرف صبحانه کم کربوهیدرات به تثبیت قند خون در طول روز کمک می‌کند.

به گفته محققان، افرادی که صبحانه کم کربوهیدرات مصرف کرده بودند اعلام کردند که در وعده ناهار و در طول روز نیز تمایل داشتند کربوهیدرات کمتری مصرف کنند. به نظر می‌رسد که صبحانه با چربی و پروتئین بالاتر نیز می‌تواند بر عادات غذایی در طول روز تاثیر داشته باشد. نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به بهبود سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 665685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.