تاثیر رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات بر دیابت نوع دوم

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات به بهبود بیماری دیابت نوع دوم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر بیماری دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که تقریباً ۹۷ درصد بیماران دیابت نوع دوم که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کردند در کنترل گلیسمی خون بسیار خوب عمل کردند. همچنین تقریباً ۵۱ درصد بیماران دیابت نوع دوم پس از پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات بهبود پیدا کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات یک گزینه غیردارویی مناسب برای دستیابی به کنترل گلیسمی خوب و بهبودی بالقوه در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است. ۷۷ درصد از افرادی که در سال اول تشخیص ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کردند، بهبود یافتند.

یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شامل محدود کردن مصرف غذاهایی است که میزان قند بالایی دارند و باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند. چنین رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان، برنج و سیب‌زمینی و در عین حال افزایش مصرف سبزیجات با برگ سبز، ماهی، گوشت، آجیل و میوه است. لازم است مطالعات بیشتری در زمینه تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر بیماری دیابت نوع دوم انجام شود تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ Nutrition, Prevention & Health منتشر شده است.

کد خبر 635487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.