تاثیرات منفی صبحانه نخوردن بر سلامت جسم

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود، به طوری که افراد مستعد بیماری‌های باکتریایی و ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرفه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حذف وعده صبحانه باعث چاقی و افزایش وزن، به هم ریختن هورمون‌ها، اختلال حافظه و تغییر خلق‌وخو می‌شود. همانطور که اشاره شد حذف صبحانه باعث چاقی خواهد شد که این چاقی و افزایش وزن همراه با عوارضی مانند دیابت، ناباروری و حمله قلبی خواهد بود. حس کاذب گرسنگی که در طول روز به دلیل نخوردن صبحانه به شما دست می‌دهد و احساس نیاز به خوردن غذا دارید، کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند.

بعد از خواب شبانه، صبحانه اولین وعده محسوب می‌شود، بنابراین حذف آن زمان گرسنگی شب قبل را افزایش می‌دهد و با پایین آمدن میزان قند خون، ترشح انسولین با مشکل مواجه خواهد شد و مقدار زیادی انسولین باعث ذخیره اسیدهای چرب بیشتری در بدن خواهد شد که دلیل خستگی افراد است. صبحانه خوردن میزان انرژی را افزایش می‌دهد و در طول روز سرحال‌تر خواهید بود.

حذف وعده صبحانه میزان هوش و درک کودکان را کاهش می‌دهد و توانایی حل مسئله کودکان کم می‌شود. نخوردن صبحانه باعث می‌شود قند خون کاهش پیدا کند و خطر ابتلاء به هیپوگلیسمی افزایش پیدا کند که علائم آن لرزش، سرگیجه، سردرد، افزایش ضربان قلب و حس سوزن سوزن شدن است.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود، به طوری که افراد مستعد بیماری‌های باکتریایی و ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرفه می‌شوند. همچنین، حذف وعده صبحانه خطر ابتلاء به سکته قلبی را افزایش می‌دهد، این خطر در میان افرادی که صبحانه را در الگوی غذایی خود قرار داده‌اند، کمتر است. بنابراین به شدت توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطر فشار خون و انسداد شریانی صبحانه مصرف کنید.

کد خبر 607988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.