تاثیر مصرف رژیم غذایی با پروتئین متوسط بر سلامت بدن چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی با پروتئین متوسط به بهبود سلامت متابولیک بدن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروتئین در همه مراحل زندگی انسان نقش مهمی بر عهده دارد، به‌طوری که هنگام رشد اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ایجاد استخوان‌ها، پوست، دندان‌ها و عضلات را فراهم می‌کند. به صورت کلی، هر بافتی برای رشد به پروتئین نیاز دارد. برخی متخصصان معتقدند که مردان جوان سالم، مردان و زنان مسن به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود باید روزانه ۱.۲ گرم پروتئین مصرف کنند.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی تأثیر مصرف رژیم غذایی با پروتئین متوسط بر سلامت بدن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، گروهی موش را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان به موش‌های جوان شش ماهه و میانسال ۱۶ ماهه به مدت دو ماه سطوح مختلف پروتئین را دادند. رژیم غذایی آن‌ها شامل پنج درصد، ۱۵ درصد، ۳۵ درصد یا ۴۵ درصد پروتئین بود. مقادیر متوسط در این مطالعه ۲۵ درصد و ۳۵ درصد بود.

موش‌هایی که پروتئین کمی مصرف کرده بودند، دچار کبد چرب شدند و سطح لیپید و چربی در بدن موش‌های میانسال نسبت به موش‌های جوان بیشتر بود. رژیم غذایی با پروتئین متوسط سطح لیپید و قند خون موش‌ها را کاهش داده بود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میزان متوسط پروتئین در جوانی و میانسالی به بهبود سلامت متابولیکی بدن کمک می‌کند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه بر انسان‌ها انجام شود تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Geroscience منتشر شده است.

کد خبر 665683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.