غذاهایی که خستگی مزمن را از بین می‌برد

مصرف غذاهایی همچون ماهی سالمون، مغزها، دانه‌ها و کربوهیدرات‌های پیچیده به بهبود خستگی مزمن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سندرم خستگی مزمن با پیروی از رژیم غذایی نامناسب وخیم‌تر می‌شود، بنابراین لازم است افراد از رژیم غذایی مناسب و متعادل پیروی کنند تا نیازهای بدن خود را برطرف کنند و احتمال بروز خستگی مزمن کاهش پیدا کند. افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن باید از غذاهایی استفاده کنند که باعث نوسانات قند خون نشود. کربوهیدرات‌ها می‌توانند انرژی بدن را تأمین کنند، اما باعث نوسانات قند خون و تشدید خستگی و مه مغزی می‌شود. به همین دلیل، توصیه شده است که افراد از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل استفاده کنند و از مصرف قندهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده دوری کنند.

تأثیر کمبود مواد مغذی بر سندرم خستگی مزمن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن معمولاً سطوح پایین‌تری از ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص همچون ویتامین B12، منیزیم و روی دارند. این مواد مغذی برای تولید انرژی و سلامت عمومی بدن ضروری هستند. بنابراین افراد مبتلا به خستگی مزمن می‌توانند از طریق پیروی از رژیم غذایی سالم، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند.

غذاهایی که خستگی مزمن را از بین می‌برد

اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی‌های چرب همچون سالمون، ماهی خال‌خالی و تن به وفور یافت می‏‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند. مغزها و دانه‌ها مانند بادام، گردو، دانه چیا و بذر کتان سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند که می‌توانند به کنترل سطح قند خون کمک کنند و باعث می‌شوند افراد برای مدت طولانی‌تری انرژی داشته باشند. کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر موجود در غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، کینوا و جو دوسر می‌تواند به حفظ سطح انرژی و کنترل سطح قند خون کمک کنند. سبزیجات برگ‌دار همچون اسفناج و کلم پیچ حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت عمومی افراد کمک کند.

پروتئین‌های بدون چربی همچون مرغ و بوقلمون سرشار از آمینواسیدهایی هستند که برای ساخت و ترمیم بافت‌ها ضروری هستند و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند. علاوه بر این، انواع توت‌ها مانند توت‌فرنگی و تمشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به کاهش التهاب و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند.

کد خبر 663897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.