۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
غذاهایی که باعث خوش‌اخلاقی می‌‎شود

غذاهایی مانند تخم‌مرغ، انواع توت‌ها، روغن‌های سالم، شکلات تلخ و غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین موجب خوش‌اخلاقی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغذیه نقش کلیدی در تأمین انرژی دارد، تأمین ریزمغذی‌ها در بهبود کیفیت خواب، تناسب اندام، تمرکز و حتی خلق‌وخو مؤثر است. رژیم غذایی ارتباط قوی با تنظیم خلق‌وخو دارد و کمبود مواد مغذی خاصی می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد. در ادامه به بررسی به مواد غذایی می‌پردازیم که باعث خوش‌اخلاقی می‌شود:

تخم‌مرغ

متخصصان تخم‌مرغ را به عنوان یک غذای تقویت‌کننده خلق‌وخو در نظر گرفته‌اند. تخم‌مرغ سرشار از کولین است که به تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و در نتیجه بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از B12، فولات، پروتئین و چربی سالم است که همه این مواد برای عملکرد مغز بسیار مهم است.

انواع توت‌

توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامت انسان حیاتی است. این ماده غذایی برای بهبود خلق‌وخو و همچنین بهبود عملکرد مغز بسیار مناسب است.

روغن‌های سالم

روغن‌های سالم سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از طریق یک فرآیند تصفیه بالا، محتویات معدنی اصلی آن از بین نمی‌رود. این ماده غذایی به بهبود خلق‌وخو کمک بسیاری می‌کند.

شکلات تلخ

تاکنون چندین مطالعه تأثیر شکلات تلخ بر خلق‌وخوی افراد را بررسی کرده است. قند موجود در شکلات تلخ هورمون سروتونین را در بدن افزایش می‌دهد، در نتیجه خلق‌وخوی فرد را بهبود می‌بخشد. این قند آزادسازی انسولین را تسهیل می‌کند و ماده‌ای شیمیایی به نام اندورفین تولید می‌کند که احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند.

غذاهای با شاخص گلیسمی پایین

غذاهای با شاخص گلیسمی بالا موجب خواب‌آلودگی می‌شود، زیرا منجر به تغییرات ناگهانی سطح قند خون می‌شود. این مواد غذایی برخلاف غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، سطح قند خون را افزایش و سپس آن را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود برای داشتن بدنی سالم و ذهنی مثبت از غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده کنید.

کد خبر 661908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.