۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
علائم فشار خون بالا چیست؟

علائم فشارخون بالا شامل ریتم غیرطبیعی قلب، سردرد شدید، صدای وزوز گوش، سرگیجه و احساس گیجی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا به وضعیتی گفته می‌شود که فشار در رگ خونی بیش از ۹۰/۱۴۰ میلی‌متر جیوه باشد. این شرایط در صورتی که درمان نشود، ممکن است خطرناک باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تقریباً ۱.۲۸ میلیارد بزرگسال ۳۰ تا ۷۹ ساله در سراسر جهان درگیر فشار خون بالا هستند. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌‎شود فشار خون بالا به شرایط خطرناک تبدیل شود به جایی بازمی‌گردد که به موقع تشخیص داده نمی‌شود. برای کنترل فشار خون بالا، شناخت علائم آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به بررسی چند مورد از علائم فشار خون بالا می‌پردازیم:

ریتم غیرطبیعی قلب

ریتم غیرطبیعی قلب یکی از علائم اصلی فشار خون بالا است. افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است ریتم غیرطبیعی قلب را برای مدت کوتاهی احساس می‌کنند، سپس برطرف شود. با این وجود، در صورت بروز ریتم غیرطبیعی قلب، به پزشک مراجعه کنید.

سردرد شدید

سردرد دیگر نشانه فشار خون بالا است. سردرد ناشی از فشار خون بالا معمولاً با تعریق، تپش قلب و اضطراب همراه است. این نوع سردرد با داشتن فعالیت بدنی وخیم‌تر می‌شود.

وزوز گوش

وزوز گوش نیز جزو علائم فشار خون بالا است. خطرات مرتبط با فشار خون بالا مانند تصلب شرایین باعث می‌شود خون در رگ‌ها و شریان‌ها با نیروی بیشتری در جریان باشد، در نتیجه فرد وزوز گوش را احساس می‌کند.

سرگیجه

سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، یکی از آن‌ها فشار خون بالا است. در این وضعیت، فرد طیفی از علائم مانند احساس ضعف یا سرگیجه را احساس می‌کند. سرگیجه ناشی از فشار خون بالا به‌گونه‌ای است که فرد نمی‌تواند برای مدت طولانی بایستد یا راه برود.

احساس گیجی

احساس گیجی و سردرگمی دیگر نشانه فشار خون بالاتر از حد طبیعی است. توصیه می‌شود که اگر سابقه خانوادگی فشار خون یا دیگر عوامل خطر آن را دارید، به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 661687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.