طولانی‌شدن علائم بیماری کرونا در میان کودکان و نوجوانان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر چهار کودک یک نفر علائم طولانی‌مدت بیماری کووید-۱۹ را تجربه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکان و نوجوانان نیز همانند بزرگسالان تحت تأثیر عواقب جسمی و روحی بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند. گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز علائم طولانی مدت در میان کودکان و نوجوانان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۸۰ هزار کودک و نوجوان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم بیماری ۲۵ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه به مدت حداقل چهار تا ۱۲ هفته ادامه‌دار بوده است یا حتی علائم جدیدی طی ۱۲ هفته پدیدار شده است. بیش از ۲۹ درصد افراد بستری شده در بیمارستان کرونای طولانی مدت را تجربه کرده بودند، کودکانی که به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند یا دچار چاقی، بیماری‌های مربوط به آلرژی یا بیماری‌های دیگر بودند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار داشتند.

رایج‌ترین علائمی که کودکان شرکت کننده مبتلا به کرونای طولانی مدت آن را تجربه کردند، شامل استرس، اضطراب، خستگی و اختلالات خواب، سردرد، سرگیجه، مشکلات تعادل، درد قفسه سینه، سرفه، ریتم نامنظم قلب، کاهش تمرکز، احساس گیجی، از دست دادن حافظه، تعریق بیش از حد، ریزش مو، از دست دادن اشتها، دل درد، یبوست، اسهال، استفراغ و حالت تهوع می‌شود. محققان معتقدند که تشخیص علائم اصلی کرونای طولانی مدت در میان کودکان به درمان بهتر و مؤثرتر آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 562135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.