۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
علائم سکته قلبی چیست؟

ممکن است برخی افراد علائم مربوط به سکته قلبی مانند حالت تهوع، سرگیجه، تب و لرز، تنگی نفس و خستگی را با علائم بیماری آنفلوآنزا اشتباه بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است هیچ ارتباطی بین بیماری آنفلوآنزا و سکته قلبی وجود ندارد. آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که به دستگاه تنفسی افراد مانند بینی، گلو و ریه‌ها حمله می‌کند؛ در حالی که سکته قلبی یک مشکل قلبی است و زمانی رخ می‌دهد که عضله قلب خون کافی دریافت نمی‌کند. با این وجود، ممکن است برخی افراد علائم مربوط به سکته قلبی را با علائم بیماری آنفلوآنزا اشتباه بگیرند، در ادامه به بررسی تعدادی از این علائم می‌پردازیم:

حالت تهوع

حالت تهوع و دیگر مشکلات گوارشی جزو علائم رایج بیماری آنفلوانزا هستند؛ این علائم ممکن است با تب بالا، سردرد، درد عضلانی، سرفه، گلودرد و خستگی همراه باشد. به طور مشابه، حمله قلبی نیز باعث بروز حالت تهوع می‌شود.

سرگیجه

سرگیجه ممکن است جزو نشانه‌های سکته قلبی باشد، البته عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا نیز باعث بروز این مشکل می‌شود. بهترین روش برای تشخیص تفاوت این دو بیماری این است که مراقب دیگر علائم حمله قلبی مانند تنگی نفس، تورم اندام‌های بدن، خستگی یا درد قفسه سینه باشید.

تب و لرز

عرق سرد یا لرز می‌تواند از اولین نشانه‌های حمله قلبی باشد. اگر این علائم بلافاصله پس از درد شدید قفسه سینه، تنگی نفس و تپش قلب رخ دهند، بهتر است فوراً به پزشک مراجعه کنید. با این وجود، عرق سرد می‌تواند نشانه بیماری آنفلوآنزا نیز باشد که معمولاً با درد عضلانی همراه است.

تنگی نفس

در بیشتر موارد، بیماری آنفلوآنزا با تنگی نفس با درد قفسه سینه و سرگیجه همراه است. با این وجود، تنگی نفس یکی از علائم کلاسیک حمله قلبی است.

خستگی

ممکن است افراد به دلایل مختلف احساس خستگی کنند، اما یکی از دلایل اصلی آن حمله قلبی است. حمله قلبی می‌تواند به دلیل فشار زیاد به قلب ایجاد شود، به ویژه زمانی که قلب برای پمپاژ خون بسیار تلاش می‌کند. از سوی دیگر، خستگی ناگهانی و مفرط یکی از علائم اولیه بیماری آنفلوآنزا است که ممکن است قبل از دیگر علائم پدیدار شود. متخصصان توصیه می‌کنند که رد صورت وجود دیگر علائم مرتبط با حمله قلبی به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 599469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.