علائم آریتمی‌های خطرناک قلبی چیست؟

علائم آریتمی قابل‌توجه شامل وزوز در سینه، ضربان قلب سریع، کند شدن ضربان قلب، درد قفسه سینه و تنگی نفس می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکلات ریتم قلب که با نام آریتمی قلبی نیز شناخته می‌شود، ممکن است بی‌ضرر باشد. با این حال، بعضی از آریتمی‌های قلبی ممکن است علائم و نشانه‌های آزاردهنده، گاهی تهدیدکننده زندگی ایجاد کنند. به این نوع آریتمی‌ها، آریتمی خطرناک قلبی گفته می‌شود.

آریتمی‌ها ممکن است هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نکنند. در واقع، پزشک ممکن است قبل از اینکه شما متوجه علائم خاصی شوید، در طول یک معاینه ساده، متوجه آریتمی قلبی شود. علائم آریتمی قابل‌توجه شامل وزوز در سینه، ضربان قلب سریع، کند شدن ضربان قلب، درد قفسه سینه و تنگی نفس می‌شود. دیگر علائم آریتمی قلبی خطرناک شامل اضطراب، خستگی، سرگیجه، تعریق و غش کردن می‌شود.

آریتمی‌های خطرناک قلبی ممکن است باعث شود احساس کنید قلب شما سریع‌تر از حد معمول می‌تپد. توصیه شده است که اگر به طور ناگهانی یا مکرر هر یک از علائم و نشانه‌ها را تجربه کردید که انتظار نداشتید درگیر آن‌ها شوید، به پزشک مراجعه کنید. فیبریلاسیون بطنی یکی از انواع آریتمی‌های خطرناک قلبی است که می‌تواند کشنده باشد، این بیماری زمانی رخ می‌دهد که قلب با تکانه‌های الکتریکی سریع و نامنظم می‌تپد.

کد خبر 599867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.