چه مکمل‌هایی به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند؟

متخصصان معتقدند که مصرف مکمل‌هایی مانند ملاتونین، منیزیم و گلیسین به بهبود کیفیت خواب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خواب به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک شایانی می‌کند، خواب باکیفیت شبانه به بهبود یادگیری، حافظه، قدرت تصمیم‌گیری و حتی خلاقیت کمک می‌کند. همچنین خواب ناکافی خطر بروز بیماری قلبی، دیابت و چاقی را افزایش می‌دهد. با این وجود، بسیاری از افرادی خواب کافی شبانه ندارند و ۲۰ درصد بزرگسالان درگیر علائم بی‌خوابی هستند. در ادامه به معرفی مکمل‌هایی می‌پردازیم که به بهبود خواب کمک شایانی می‌کنند:

ملاتونین

ملاتونین هورمونی است بدن به صورت طبیعی آن را تولید می‌کند و به مغز سیگنال می‌دهد که زمان خواب فرا رسیده است. سطح ملاتونین هنگام عصر افزایش پیدا می‌کند و صبح کاهش می‌یابد. متخصصان معتقدند که مصرف مکمل ملاتونین به بهبود کیفیت خواب کمک شایانی می‌کند، به نظر می‌رسد که مصرف آن برای بزرگسالان در یک دوره زمانی کوتاه، مشکل خاصی به همراه نخواهد داشت. البته مصرف این نوع مکمل برای زنان باردار یا مادران شیرده توصیه نمی‌شود.

منیزیم

مصرف منیزیم باعث می‎‌شود بدن برای خواب باکیفیت آماده شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دلیل این اتفاق، توانایی منیزیم برای تنظیم میزان ملاتونین بدن است. یک پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب منیزیم، ملاتونین و ویتامین B برای درمان بی‌خوابی بسیار مؤثر است. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا چگونگی تأثیر منیزیم بر کیفیت خواب مشخص شود.

گلیسین

گلیسین نوعی آمینواسید است که در سیستم عصبی نقش مهمی بر عهده دارد و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از مکمل گلیسین استفاده می‌کنند، خواب بهتری را تجربه می‌کنند و صبح روز بعد نیز احساس خستگی نمی‌کنند. افراد می‌توانند گلیسین را به صورت قرص یا پودر تهیه کنند و آن را در آب حل کنند. البته غذاهایی مانند گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، اسفناج، کلم و میوه‌هایی مانند موز و کیوی سرشار از گلیسین هستند.

کد خبر 653650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.