آیا مصرف سبزیجات کنسرو شده خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات کنسرو شده خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۰.۶۸ میلیارد نفر در کشور چین سبزیجات کنسرو شده مصرف می‌کنند. گروهی از محققان چینی به منظور بررسی تأثیر مصرف سبزیجات کنسرو شده بر احتمال بروز مرگ‌ومیر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۴۴۰۴۱۵ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. سن افراد شرکت‌کننده در مطالعه بین ۳۰ تا ۷۹ سال بوده است و به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند.

در طول دوران این پژوهش، ۲۸۶۲۵ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۰۳۹۲ نفر بر اثر سرطان فوت کردند، ۱۰۹۲۴ نفر به دلیل مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی‌وعروقی جان خود را از دست دادند و ۷۳۰۹ نفر دیگر نیز به دلایل دیگر فوت کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات کنسرو شده خطر بروز مرگ‌ومیر ناشی از سکته مغزی هموراژیک را افزایش می‌دهد، همچنین با خطر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان دستگاه گوارش، به ویژه سرطان مری مرتبط است.

به گفته محققان، مصرف سبزیجات کنسرو شده خطر بروز فشار خون بالا و افزایش شاخص توده بدنی (BMI) را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که نمک زیاد موجود در سبزیجات کنسرو شده باعث بروز این مشکلات می‎‌شود، البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله BMC Medicine منتشر شده است.

کد خبر 653436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.