رژیم گیاهی به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی گیاهی به بهبود سلامت قلب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی‌عروقی یکی از علل عمده مرگ‌ومیر در سراسر جهان شناخته شده است. طی چند دهه گذشته مطالعات متعدد نشان داده‌اند که محدود کردن میزان گوشت در رژیم غذایی به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. برای نمونه مشخص شده است که رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلاء به چاقی، دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک را کاهش می‌دهد؛ همچنین ممکن است از خطر بروز بعضی از انواع سرطان‌ها بکاهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی بیشتر تأثیر رژیم غذایی گیاهی بر بهبود سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی در میان افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می‌کردند، ۴۰ درصد کاهش یافته است. همچنین خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب و خطر پرفشاری خون در میان این گروه از افراد به ترتیب ۴۰ و ۳۴ درصد کاهش یافت.

دلایل زیادی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی گیاهی و بهبود سلامت قلب وجود دارد. برای نمونه گیاهان سرشار از فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند و به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند. از سوی دیگر، محصولات حیوانی سرشار از چربی و آلاینده‌های محیطی هستند. محققان معتقدند که افزایش میزان مصرف مواد غذایی گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات، همچنین اجتناب از مصرف بیش از حد گوشت سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 601379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.