تاثیر دوچرخه‌سواری بر سلامت قلبی‌عروقی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی کردن یا دوچرخه‌سواری کردن خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی تاثیر رفت‌وآمد با دوچرخه یا پیاده‌روی کردن بر سلامت قلبی عروقی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۰۸ هزار و ۸۹۳ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. از این میان، ۱۶۵ هزار و ۵۴۰ نفر از ماشین به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کردند در حالی که ۵۸۸۳ نفر به صورت منظم با دوچرخه سرکار می‌رفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که اغلب تا محل کار خود پیاده می‌رفتند در مقایسه با افرادی که با ماشین رفت‌وآمد می‌کردند، با خطر کمتر تری‌گلیسیرید بالا مواجه بودند. این افراد معمولاً کمتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار داشتند.

به گفته محققان هم افرادی که تا محل کار قدم می‌زدند و هم افرادی که دوچرخه‌سواری می‌کردند، بهبود سلامت قلب و عروق را تجربه کردند. این نوع فعالیت‌های بدنی خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و مرگ‌ومیر به هر دلیلی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تاثیر استفاده از وسایل نقلیه عمومی بر سلامت قلب و عروق نیز مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Preventive Medicine منتشر شده است.

کد خبر 658470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.