پرخوابی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خواب زیاد ممکن است باعث بروز بیماری‌های قلبی-عروقی و مرگ ناشی از آن شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین پرخوابی و بیماری‌های قلبی عروقی، اطلاعات پزشکی ۱۱۶ هزار فرد ۳۵ تا ۷۰ ساله در ۲۱ کشور جهان را مورد ارزیابی قرار دادند. پس از گذشت هشت سال از زمان آغاز این بررسی، ۴۳۸۱ نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه فوت کردند و ۴۳۶۵ نفر دیگر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند.

محققان براساس این بررسی‌ها دریافتند افرادی که در طول روز در مجموع هشت یا ۹ ساعت می‌خوابند، پنج درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و مرگ ناشی از آن هستند. همچنین، این خطر در بین افرادی که بین ۹ تا ۱۰ ساعت در روز می‌خوابند، به ۱۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته محققان، خواب برای سلامتی انسان ضروری است و افراد یک سوم از شبانه‌روز را در خواب سپری می‌کنند. همچنین، خواب فاکتور مهمی در سبک زندگی به حساب می‌آید که می‌تواند بر بیماری قلبی عروقی و مرگ تاثیر بگذارد. با این وجود، پژوهشگران دریافتند احتمال مرگ و بیماری‌های قلبی یا عروق خونی در مغز افرادی که بیش از هشت ساعت در روز می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که بین شش تا هشت ساعت می‌خوابند، بیشتر است.

متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که بیشتر مواقع بیش از ۹ ساعت در طول روز می‌خوابند، لازم است به پزشک مراجعه کنند و وضعیت کلی سلامت خود را بررسی کنند.

کد خبر 605269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.