مصرف غذاهای ناسالم خطر بروز دیابت را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای ناسالم احتمال بروز بیماری دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت نوع دوم معمولاً افراد میانسال تا مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات بینایی و بیماری کلیوی را افزایش می‌دهد. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۳۷ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا درگیر بیماری دیابت هستند که از این میان ۹۰ تا ۹۵ درصد به دیابت نوع دوم مبتلا هستند.

متخصصان معتقدند که بیماری دیابت نوع دوم قابل‌پیشگیری است، به طوری که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، ورزش کردن به میزان کافی و حفظ وزن بدن در محدوده مناسب خطر بروز این بیماری را کاهش می‌دهد. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر غذاهای مصرفی بر احتمال بروز دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند و متوجه شدند که مصرف غذاهای ناسالم احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند برنج و گندم، گوشت‌های فراوری شده و گوشت قرمز، سیب‌زمینی و آب‌میوه با افزایش خطر بروز بیماری دیابت نوع دوم مرتبط است. مصرف نکردن غلات کامل، ماست، میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها نیز در این زمینه تاثیرگذار است. بنابراین توصیه شده است که افراد به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها، مواد غذایی سالم استفاده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

کد خبر 655852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.