تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر دیابت نوع دوم

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جایگزین کردن گوشت قرمز با رژیم غذایی بر پایه گیاهان خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر جایگزین کردن گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده با غذاهای بر پایه گیاهان بر احتمال بروز بیماری دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۴۱ هزار و ۶۶۲ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد به مدت تقریباً ۱۱ سال پیگیری شدند. برخی افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۱۰۰ و ۵۰ گرم از مصرف هفتگی گوشت قرمز و فرآوری شده خود را با مقادیر معادل غذاهای بر پایه گیاهان جایگزین کردند.

محققان در این پژوهش عواملی مانند وضعیت اقتصادی اجتماعی، سن، عوامل سبک زندگی، سطح تحصیلات، شاخص توده بدنی (BMI)، وضعیت سیگار کشیدن، فشار خون، میزان فعالیت بدنی و مصرف غذاهای قنددار را در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جایگزین کردن گوشت قرمز یا گوشت فراوری شده با غذاهای بر پایه گیاهان خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع را کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، افرادی که غذاهای بر پایه گیاهان مانند میوه، سبزیجات و غلات را جایگزین گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و گوشت قرمز مانند گوشت بره یا گوشت گاو کرده بودند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم قرار داشتند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

کد خبر 655227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.