ورزش مانع پیشرفت پارکینسون می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن میزان پیشرفت بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان فرانسوی به منظور بررسی تاثیر ورزش بر بیماری پارکینسون مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۹۰ هزار زن را برای تقریباً سه دهه مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه براساس میزان فعالیت بدنی خود، به چهار گروه تقسیم شدند.

در طول این مطالعه، ۱۰۷۴ زن به بیماری پارکینسون مبتلا شده بودند که یک درصد جمعیت کل را تشکیل می‌دادند. محققان پس از ارزیابی داده‌های به دست آمده از هر چهار گروه، متوجه شدند افرادی که کمترین میزان فعالیت بدنی را داشتند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند، اما افرادی که فعالیت بدنی بیشتری داشتند، ۲۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی خطر پیشرفت بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد. از آنجایی که بیماری پارکینسون درمان خاصی ندارد، داشتن فعالیت بدنی منظم و ورزش کردن در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و مانع پیشرفت بیماری می‌شود، حتی ممکن است خطر بروز پارکینسون را نیز کاهش دهد.

هنوز دلیل قطعی بروز بیماری پارکینسون به صورت قطعی مشخص نشده است، اما متخصصان معتقدند که عوامل محیطی نقش مهمی در این زمینه دارد. علائم این بیماری شامل حرکت آهسته، سفتی عضلات و مشکلات تعادل می‌شود. این بیماری برخلاف بسیاری از بیماری‌های دیگر، هیچ آزمایش واحدی برای تائید ندارد و ممکن است تشخیص آن سال‌ها طول بکشد. همچنین، هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما مصرف داروهای خاص، فیزیوتراپی و کاردرمانی می‌تواند به کنترل علائم کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

کد خبر 662987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.