پیاده‌روی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام داده شده نشان می‌دهد که فقط ۲۱ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بیماری‌های قلبی-عروقی عامل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است و سالانه جان تقریباً ۱۷.۹ میلیون نفر را می‌گیرد. رژیم غذایی ناسالم، نداشتن تحرک بدنی و استفاده از مواد مخدر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته را افزایش می‌دهد. بیشتر بیماری‌های قلبی قابل پیشگیری هستند؛ یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به این نوع بیماری پیاده‌روی است. نتایج یک مطالعه جدید انجام شده نشان می‌دهد که فقط چند دقیقه ورزش کردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی باید چند دقیقه پیاده‌روی کنیم؟

نتایج بررسی‌های انجام داده شده نشان می‌دهد که فقط ۲۱ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد؛ ۲۱ دقیقه پیاده‌روی در روز معادل دو ساعت و نیم پیاده‌روی در هفته است. در صورتی که پیاده‌روی به درستی انجام شود، باعث کاهش فشار خون، کاهش کلسترول خون، تقویت حافظه و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و بیماری‌های دیگر می‌شود.

چرا توجه به بیماری‌های قلبی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به گفته محققان کووید -۱۹ هنوز یک بیماری رایج است و بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد حتی نوع خفیف آن نیز ممکن است تأثیرات شدیدی بر اعضای بدن از جمله قلب داشته باشد. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله Nature Medicine نشان می‌دهد که حتی یک مورد خفیف کووید -۱۹ می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی-عروقی را حداقل تا یک سال پس از تشخیص کرونا افزایش دهد. گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند نارسایی قلبی و سکته مغزی در میان افرادی که از بیماری کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند. نسبت به افراد مشابهی که این بیماری را نداشته‌اند به میزان قابل توجهی بیشتر است.

پیاده‌روی چه نقشی بر بهبود سلامت قلب دارد؟

انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌ها برای بهبود سلامت قلب است زیرا نه تنها به افزایش انرژی کمک می‌کند، بلکه سطح کلسترول و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این نتایج مطالعات انجام شده حاکی از این است که پیاده‌روی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و باعث حفظ تراکم استخوان‌ها می‌شود. متخصصان نیز معتقدند که پیاده‌روی به کاهش استرس که یکی از عوامل خطر بیماری قلبی است، کمک شایانی می‌کند.

مزایای پیاده‌روی چیست؟

پیاده‌روی علاوه بر اینکه به پیشگیری یا مدیریت بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، فشار خون بالا، سرطان و دیابت نوع دوم کمک می‌کند باعث تناسب اندام، تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، افزایش سطح انرژی و حفظ سلامت بدن نیز می‌شود.

عوامل تأثیرگذار بر بیماری‌های قلبی چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) توصیه می‌کند که به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و مصرف غذاهای فرآوری شده را کمتر کنید. متخصصان معتقدند که غذاهای سرشار از چربی اشباع شده و چربی ترانس خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. حفظ وزن بدن در محدوده مناسب و ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 590069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.