چند قدم پیاده‌روی در طول هفته مفید است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که 8000 قدم پیاده‌روی برای فقط یک یا دو روز در هفته مزایای زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تعداد قدم‌های ایده‌آل پیاده‌روی برای سلامتی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۳۱۰۱ فرد بالای ۲۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی سریع روزانه ۸۰۰۰ قدم یا بیشتر در طول هفته، خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر بیماری‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

همچنین، محققان با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند افرادی که یک یا دو روز در هفته فقط ۸۰۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کردند نیز در طول یک دوره پیگیری ۱۰ ساله، ۱۴.۹ درصدکمتر از فعالیت بدون تحرک بدنی در معرض مرگ‌ومیر قرار گرفتند. هرچه تعداد روزهایی که افراد پیاده‌روی کرده بودند، افزایش پیدا می‌کرد، میزان خطر مرگ‌ومیر نیز کاهش پیدا می‌کرد. برای نمونه، افرادی که بین سه تا هفت روز پیاده‌روی کرده بودند، ۱۶.۵ درصد کمتر در معرض مرگ‌ومیر قرار داشتند.

به گفته پژوهشگران، نتایج مطالعاتی از این قبیل به اهمیت پیاده‌روی و مزایای آن برای سلامتی می‌پردازند. بی‌تحرکی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع دوم، سکته مغزی، بیماری‌های التهابی و سرطان را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. داشتن فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی کردن به حفظ وزن بدن در محدوده مناسب، قوی ماندن استخوان‌ها و عضلات، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلاء به دیابت کمک شایانی می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 651840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.