چه ارتباطی بین سلامت قلب و اختلالات اسکلتی عضلانی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سلامت ضعیف قلب خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی را ۱۷ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکل اسکلتی عضلانی با اختلالات ماهیچه، استخوان، مفاصل و بافت همبند مشخص می‌شود که بر حرکت تأثیر می‌گذارد. تقریباً ۱.۷۱ میلیارد نفر در سراسر جهان درگیر اختلالات اسکلتی عضلانی هستند. نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرایطی مانند دیابت، چاقی و سندرم متابولیک خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین سلامت قلب و اختلالات اسکلتی عضلانی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۱۲۲۴ کارگر در مشاغل تولیدی، مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل اداری و فرآوری مواد غذایی را ارزیابی کردند. میانگین سن این افراد ۴۲ سال بود و ۶۶ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند.

محققان با استفاده از روش‌های مختلف شرایط سلامت عضلانی، استخوان، مفاصل و بافت همبند افراد شرکت‌کننده در مطالعه را بررسی کردند. همچنین، عوامل تأثیرگذار بر نتایج مطالعه همچون سن، مصرف سیگار، فشار خون بالای درمان نشده و وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت را نیز در نظر گرفتند. در این پژوهش، وجود علائم اختلالات اسکلتی عضلانی افراد به صورت ماهانه به مدت ۹ سال ردیابی شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مشکلات قلبی عروقی داشتند، ۱۷ برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به اختلالات اسکلتی عضلانی قرار داشتند. محققان معتقدند که بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی رابطه مستقیم با افزایش التهاب در بدن دارد؛ این نوع التهاب خطر بروز اختلالات اسکلتی عضلانی را افزایش می‌دهد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به‌دست آمده تأیید شود و اطلاعات بیشتری نیز در دسترس قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Occupational and Environmental Medicine منتشر شده است.

کد خبر 666393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.