مصرف میوه و سبزیجات چه تاثیری بر بیماری کلیوی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات، خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌ مزمن کلیوی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر مصرف میوه و سبزیجات بر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری مزمن کلیوی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۲۰۰۰ فرد بالای ۲۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. ۵۵ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه را مردان تشکیل می‌دادند، ۶۴ درصد دچار فشار خون بالا بودند و ۳۹ درصد درگیر بیماری دیابت بودند.

افراد مورد ارزیابی در این مطالعه به سوالاتی در مورد مواد غذایی مصرفی خود پاسخ دادند. تقریباً نیمی از افراد هر روز میوه و سبزیجات مصرف می‌کردند و ۱۵ درصد افراد هرگز میوه یا سبزیجات نمی‌خوردند. محققان فاکتورهای تأثیرگذار در این پژوهش مانند سن، جنسیت و شاخص توده بدنی (BMI) افراد را ارزیابی کردند. علاوه بر این، داده‌های پزشکی افراد که مربوط به بیماری مزمن کلیوی یا مرگ‌ومیر ناشی از آن بود نیز برای مدت تقریباً ۵.۷ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات بیشتر خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری مزمن کلیوی را کاهش می‌دهد. به صورت کلی، اضافه کردن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه خطر مرگ‌ومیر به هر دلیلی را کم می‌کند. بنابراین، توصیه شده است افراد در طول روز به میزان کافی میوه و سبزیجات مصرف کنند تا به بهبود سلامتی خود کمک کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Renal Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 656904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.