مصرف نمک بسیار کم چه مشکلاتی به همراه دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی کم نمک برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی مضر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که به منظور کاهش فشار خون، پیشگیری از التهاب و تجمع مایعات در بدن، مصرف نمک خود را محدود کنید، اما به نظر می‌رسد که مصرف نمک بسیار کم نیز ممکن است مشکلات خاصی به همراه داشته باشد. بنابراین گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی این موضوع، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی تقریباً ۳۵۰۰ فرد مبتلا به نارسایی قلبی را مورد ارزیابی قرار دادند، این داده‌ها شامل میزان مرگ‌ومیر افراد و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مصرف سدیم آن‌ها در طول روز کمتر از ۲.۵ گرم است، ۸۰ درصد بیشتر از افرادی که بیشتر از ۲.۵ گرم در روز سدیم مصرف می‌کنند در معرض مرگ‌ومیر ناشی از نارسایی قلبی قرار داشتند.

به گفته محققان، هنوز محدود کردن مقدار سدیم مصرفی روش موثری برای پیشگیری و کنترل بیماری نارسایی قلبی در نظر گرفته می‌شود، اما میزان مصرف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان داده است که لازم است به جای محدود کردن بیش از حد سدیم، تمرکز را بر ایجاد سطح ایمن مصرف سدیم قرار دهیم.

لازم است مطالعات بیشتری در آینده انجام شود تا میزان مصرف سدیم مورد نیاز بدن افراد مختلف مشخص شود. افراد می‌توانند با مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات تازه و استفاده از مواد غذایی اولیه به جای غذاهای فرآوری شده، بسته‌بندی و کنسرو شده، مصرف سدیم خود را محدود کنند. همچنین، توصیه شده است که هنگام خرید مواد غذایی برچسب غذایی آن را بخوانید تا از میزان سدیم استفاده شده در آن آگاه شوید.

کد خبر 643660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.