پیاده‌روی بعد از صرف غذا چه مزایایی دارد؟

پیاده‌روی بعد از غذا باعث هضم بهتر غذا، افزایش سرعت متابولیسم، بهبود گردش خون، کاهش وزن، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کیفیت خواب و کنترل سطح گلوکز خون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌روی بعد از وعده غذایی بهترین راه حل برای حل بسیاری از مشکلات سلامتی است. متخصصان معتقدند که پیاده‌روی بعد از غذا بهترین روش طبیعی برای بهبود و تقویت عملکردهای مختلف بدن است. در ادامه به بررسی تعدادی از فواید پیاده‌روی بعد از غذا می‌پردازیم:

هضم بهتر غذا

پیاده‌روی بعد از غذا به حرکت صحیح غذا در سیستم گوارشی کمک می‌کند همچنین آنزیم‌ها و اسیدهای معده را فعال‌تر می‌کند تا مواد غذایی را به درستی جذب کند. حتی اگر غذای سالمی مصرف کنید، اما هضم ضعیفی داشته باشید، بدن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد صحیح را دریافت نمی‌کند بنابراین بهترین روش برای بهبود فرآیند هضم غذا، پیاده‌روی کردن است.

افزایش سرعت متابولیسم

پیاده‌روی بعد از غذا علاوه بر هضم بهتر، باعث تسریع فرآیند متابولیسم می‌شود. این اتفاق به ارگانیسم‌های سلولی کمک می‌کند تا بیشتر کار کنند و جریان اکسیژن بهتری به سیستم بدن وارد کنند تا روند بیوشیمیایی مورد نیاز برای آزادسازی انرژی تسریع پیدا کند.

بهبود گردش خون

پیاده‌روی بعد از غذا به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. اعضای بدن و عضلات برای عملکرد مناسب به گردش خون صحیح نیاز دارد به طوری که اگر گردش خون حتی برای چند ثانیه محدود شود، اعضای بدن و اندام‌های مرتبط آسیب می‌بینند.

کاهش وزن

افزودن عادت پیاده‌روی بعد از غذا این امکان را به شما می‌دهد تا کالری اضافی بدن را بسوزانید. عضلاتی که حین پیاده‌روی از آن‌ها استفاده می‌‎شود، کالری بیشتری می‌سوزانند. پیاده‌روی متابولیسم را تقویت می‌کند و آن را برای مدت طولانی‌تری فعال نگه می‌دارد.

کاهش استرس

پیاده‌روی بعد از صرف غذا باعث کاهش سطح استرس و بهبود روحیه می‌شود. این ورزش سطح اندورفین را برای مبارزه با استرس و درد طبیعی افزایش می‌دهد. افزایش عملکرد اندورفین به میزان قابل توجهی باعث کاهش استرس می‌شود. استرس بخشی از زندگی امروزه است، اما حفظ عادت پیاده‌روی ساده بعد از غذا می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

هضم بهتر و متابولیسم تقویت شده به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند، تقویت سیستم ایمنی خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. در صورتی که سیستم ایمنی قوی داشته باشید، مشکلاتی مانند سرماخوردگی، سرفه و آلرژی نمی‌توانند شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین توصیه شده است پیاده‌روی بعد از غذا را در زندگی روزمره خود جای دهید.

بهبود کیفیت خواب

زمانی که عملکرد هضم غذا خوب باشد، استرس کاهش پیدا کند و مقدار کالری زیادی بسوزد، فرد می‌تواند خواب راحتی داشته باشد. بنابراین اگر از کمبود خواب رنج می‌برید یا زمانی که صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید و احساس کسالت دارید، بعد از وعده غذایی پیاده‌روی کنید.

کنترل سطح گلوکز خون

پیاده‌روی صحیح بعد از خوردن غذا به کنترل سطح گلوکز خون کمک می‌کند به ویژه اگر به دیابت نوع دوم مبتلا باشید. هنگام پیاده‌روی از انرژی موجود در خون که در واقع گلوکز است، استفاده می‌کنید، مصرف این انرژی حین پیاده‌روی سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد. بنابراین زمانی که سیستم گوارش شروع به آزاد کردن گلوکز در خون می‌کند، از افزایش قند خون پیشگیری خواهد شد. عادت پیاده‌روی بعد از غذا برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا علائم آن را دارند، بسیار مفید است.

کد خبر 620605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.