حذف وعده‌های غذایی چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حذف وعده‌های غذایی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر حذف وعده‌های غذایی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن، مطالعه جدیدی روی موش‌های انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از موش‌ها را به دو گروه تقسیم کردند. دسترسی گروه اول به مواد غذایی محدود بود در حالی که موش‌های گروه دوم پس از بیدار شدن غذا مصرف کردند.

محققان نمونه‌های خون موش‌ها را پس از بیدارشدن موش‌ها، چهار ساعت بعد و هشت ساعت پس از بیدار شدن مورد ارزیابی قرار دادند تا تعداد مونوسیت‌های در گردش را اندازه‌گیری کنند. مونوسیت‌ها یکی از اجزای مهم سیستم ایمنی هستند که در پاسخ‌های التهابی و پاسخ‌های ایمنی ذاتی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سطح سلول‌های ایمنی در گردش موش‌هایی که به صورت محدود به مواد غذایی دسترس داشتند، کمتر از دیگر موش‌ها بود و باعث شد آن‌ها بیشتر در معرض عفونت‌ها قرار بگیرند، همچنین میزان تولید مونوسیت‌های جدید در مغز استخوان موش‌هایی که به صورت محدود غذا مصرف کرده بودند کاهش پیدا کرده بود. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا تأثیر حذف وعده‌های غذایی بر سیستم ایمنی انسان‌ها نیز مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Immunity منتشر شده است.

کد خبر 646157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.