۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
بهترین سالن‌های کنسرت جهان

امروزه سفر و برگزاری موسیقی زنده یکی از بهترین منابع درآمد برای موسیقی‌دانان به‌شمار می‌رود اما شناسایی بهترین سالن‌های کنسرت پیش از آغاز سفر می‌تواند به افزایش قابل توجه درآمد آن‌ها کمک زیادی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک، سالن‌های کنسرت خوب بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که می‌تواند میزبان دوستداران موسیقی و موسیقی‌دانان باشد اما شناسایی جذاب‌ترین آن‌ها در میان مردم می‌تواند به رونق اقتصادی وضعیت موسیقی و معیشت موسیقی‌دانان کمک کند. در واقع، هر چه ارزش یک سالن کنسرت میان بازدیدکنندگان بیشتر باشد، بهای بیشتری برای تماشای موسیقی در آن دریافت می‌شود که این امر می‌تواند درآمد بیشتری را برای برگزارکنندگان رویدادها به ارمغان بیاورد. در ادامه به معرفی بهترین سالن‌های موسیقی جهان پرداخته می‌شود که با طراحی و ارزش ویژه خود، بسیاری از سرمایه‌داران دوستدار موسیقی را به سمت خود جذب می‌کند.

رویال آلبرت هال، بریتانیا

لندن پایتخت انگلستان، میزبان یکی از بهترین سالن‌های کنسرت جهان است که در سال ۱۸۷۱ به روی مردم باز شد. این سالن بزرگ و باشکوه، ظرفیت پذیرش ۵۲۷۲ نفر را دارد و همه ساله میزبان حدود ۴۰۰ رویداد موسیقی در سبک‌های راک، پاپ، کلاسیک، اپرا، نمایش فیلم و برگزاری مسابقات ورزشی است. از پرآوازه‌ترین نوازنده‌های موسیقی که به طور پیوسته به اجرا در این سالن می‌پردازند می‌توان به اریک کلپتون (نوازنده گیتار اهل انگلستان) و جیمز لست (موسیقی‌دان آلمانی) اشاره کرد که بر محبوبیت این سالن در میان دوستداران هنر و موسیقی افزوده‌اند. «پرومز» مشهورترین رویدادی است از سال ۱۹۴۱، همه ساله در فصل تابستان در این سالن برگزار می‌شود و دوستداران موسیقی را از سراسر جهان به سمت خود فرا می‌خواند.

محل اجرای موسیقی در سالن کنسرت رویال آلبرت به شکل یک نیم‌دایره است که این ویژگی امکان حضور گروه‌های بزرگ موسیقی برای اجرای هنر خود را فراهم می‌آورد. این سالن یک فضای اجرای فرعی را نیز در خود جا داده که از یک رستوران برخوردار است و بازدیدکنندگان را پس از تماشای رویدادها به صرف غذا دعوت می‌کند.

آمفی‌تئاتر رد راکس، ایالات متحده آمریکا

آمفی‌تئاتر رد راکس، یک سالن موسیقی در فضای باز به حساب می‌آید که در یکی از سازه‌های سنگی غرب ایالات متحده آمریکا، نزدیک به موریسون و در کلرادو ساخته شده است. این آمفی‌تئاتر یکی از منحصربه‌فردترین سالن‌های کنسرت سراسر جهان محسوب می‌شود که بخشی از پارک‌های کوه دنور را به خود اختصاص داده است. ارتفاع ۶۴۵۰ فوتی آن از سطح دریا، جایی برای تأمل موسیقی‌دانان مشهور جهان برای انتخاب آن جهت برگزاری اجراهای به یادماندنی خود به جا نمی‌گذارد.

به هنگام غروب خورشید و کم شدن نور محیط اطراف، آمفی‌تئاتر رد راکس به یکی از اعجاب‌انگیزترین چشم‌اندازهای طبیعی سراسر دنیا تبدیل می‌شود که می‌تواند به طور همزمان، ۱۰ هزار نفر را به بازدید از رویدادهای خود جذب کند.

تالار اپرای سیدنی در استرالیا

تالار اپرای سیدنی، بهترین سالن کنسرت استرالیا محسوب می‌شود که در لیست ۱۰ سالن موسیقی برتر جهان نیز جا گرفته است. این تالار شگفت‌انگیز همه ساله میزبان بیش از دو هزار رویداد فرهنگی و موسیقی است که حدود هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را به به تماشای خود جذب می‌کند. تالار اپرای سیدنی در سال ۱۹۷۳ احداث شد و از همان زمان، موسیقی‌دانان زیادی نظیر برایان ویلسون اهل آمریکا و بون ایور موسیقی‌دان فولک آمریکایی را به اجرای موسیقی به خود فرا خوانده است.

تالار اپرای سیدنی مکان‌های مختلفی را در خود جا داده است که هر یک میزان گردشگرانی با سلیقه‌های متفاوت است. این مکان‌ها سالن کنسرت اصلی با ۲۶۷۹ ظرفیت، یک سالن تئاتر با ۱۵۰۷ جایگاه، یک سالن نمایش درام با ۵۴۴ صندلی برای بازدیدکنندگان، یک خانه بازی کودک با ۳۹۸ ظرفیت، استودیویی با ۴۰۰ فضا و تالاری کوچک برای اجراهای کوچک را در بر گرفته است.

سالن کنسرت Grosser Musikvereinssaal در اتریش

سالن کنسرت Grosser Musikvereinssaal، واقع در وین پایتخت اتریش در میان سایر تالارهای موسیقی کشور همانند یک اسطوره عمل می‌کند که به ویژه در میان دوستداران موسیقی کلاسیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. درهای این سالن بزرگ و باشکوه از سال ۱۸۷۰ به روی عموم مردم باز بوده است و اغلب موسیقی کلاسیک در آن اجرا شده است.

جالب است بدانید که سالن کنسرت Grosser Musikvereinssaal از نظر معماری نیز در سراسر جهان شهرت دارد و همواره میزبان سیل عظیمی از دوستداران معماری است که به طور همزمان از تماشای سازه و رویدادهای در حال اجرا لذت می‌برند. سالن کنسرت وین ظرفیت پذیرش همزمان دو هزار بازدیدکننده را دارد و از آن‌جا که نمای فضای درونی آن به رنگ طلا است، در میان بسیاری از مردم جهان به جعبه طلایی نیز شهرت دارد.

کد خبر 581579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.