بالن‌سواری در بهترین شهرهای هندوستان

بالن‌سواری یکی از تفریحات هیجان‌انگیز شهرهای هندوستان است که هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بالن‌سواری یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین تفریحات هندوستان محسوب می‌شود. رفتن به ارتفاعات با بالن‌های هوای گرم، یک تجربه بی‌نظیر و فراموش نشدنی برای شهروندان و گردشگران این کشور است. از آنجا که این نوع تفریح، علاقه مندان زیادی دارد، جشنواره بالون‌ها هر ساله در بعضی از شهرهای هندوستان برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

یکی از اولین مکان‌ها برای انجام این تفریح دوست داشتنی، کاپادوکیا ترکیه است. تقریباً در سراسر سال، آسمان این شهر پر از بالن‌های رنگارنگ است، اما برای استفاده از بالن‌های هوای گرم، مکان‌هایی غیر از ترکیه وجود دارد. در ادامه شما را با بهترین شهرهای هندوستان برای بالن‌سواری آشنا می‌کنیم:

بوپال، مادیا پرادش

سوار شدن بر بالون هوای گرم برای مدت دو ساعت در بوپال، مادیا پرادش، سرشار از لذت و ماجراجویی است؛ جایی که می‌توانید از فراز آسمان‌ها، دریاچه‌ها را تماشا کنید و از دیدن ببرها، پلنگ‌ها و دیگر حیوانات لذت ببرید. غیر از بالن‌سواری، جاذبه‌های گردشگری زیادی در ایالت مادیا پرادش وجود دارد. پارک ملی ساتپورا جایی است که گونه‌های متنوعی از جانوران شامل پلنگ، بز کوهی هندی، آهوی خال‌دار، گوزن یال‌دار آسیایی و خرس تنبل را می‌توان در آن دید.

بالن‌سواری در بهترین شهرهای هندوستان

مهار اشترا

مهار اشترا یکی از پرجمعیت‌ترین و مهمترین شهرهای هندوستان محسوب می‌شود که بالن‌سواری در Kamshet و دیدن تپه‌های سبز اطراف آن لذتی فراموش‌نشدنی برای افراد به همراه دارد. غارهای الفنتا از دیگر جاذبه‌های مهار اشترا است و شامل مجموعه‌ای از غارهای سنگی می‌شود که در جزیره الفنتا و ۱۰ کیلومتری ایالت مهار اشترا قرار دارد. این جاذبه گردشگری در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

این مجموعه که قدمت آن به قرن پنجم باز می‌گردد، هنوز هم به علت ارزش تاریخی و فرهنگی، مجسمه‌های خاص و معماری بی‌نظیر، جزو دیدنی‌ترین و بهترین جاذبه‌های این شهر است. Kamshet تقریباً دو ساعت از بمبئی فاصله دارد و یک محل خوب برای گشت و گذار آخر هفته محسوب می‌شود.

بالن‌سواری در بهترین شهرهای هندوستان

پوشکار و جایپور

اگر فکر می‌کنید که ایالت راجستان فقط پر از قلعه‌ها و کاخ‌ها است، باید بدانید که بالون هوای گرم Pushkar و Jaipur، یکی از تفریحات شگفت‌انگیز آن محسوب می‌شود و لذت تماشای دریاچه‌های خیره کننده، تپه‌ها و قلعه‌های زیبا را برای شهروندان و گردشگران فراهم می‌کند.

بالون‌سواری در بین ماه‌های سپتامبر و ژوئن، منظره پانورامای زیبای شهر صورتی را به تصویر می‌کشد. راجستان در نزدیکی مرز پاکستان و شمال هند قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هندوستان محسوب می‌شود. این ایالت چشم‌اندازهای کوهستانی و بیابانی زیبایی دارد و هر سال جشنواره‌های زیادی در آن برگزار می‌شود.

بالن‌سواری در بهترین شهرهای هندوستان

منالی و گوا

منالی در قلب Himachal Pradesh قرار دارد که افراد می‌توانند در آنجا سوار بالن هوای گرم شوند و از تماشای کوه‌های زیبا برای مدت هفت دقیقه لذت ببرند. هر بالون می‌تواند پنج نفر را در خود جای دهد. بالون‌ها، لذت تماشای چشم اندازهای خیره کننده، درختان نارگیل سبز و سواحل بی نظیر را از ورای آسمان‌ها برای گردشگران فراهم می‌کند. بهترین زمان برای لذت بردن از این سواری‌ها بین ماه‌های اکتبر و مارس است.

ایالت گوا به علت داشتن آثار تاریخی بی‌نظیر، سواحل زیبا، ورزش‌های پرهیجان آبی و فستیوال‌های ساحلی خود در جهان شهرت دارد. شهر تاریخی گوا یکی از آثاری است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آبشار دودهساگار گوا، یکی از آبشارهای شگفت‌انگیز هندوستان است و پنجمین آبشار بلند در این کشور محسوب می‌شود.

بالن‌سواری در بهترین شهرهای هندوستان

کد خبر 561118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.