۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
بهترین سواحل آفریقا

قاره آفریقا دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و سواحل زیادی است که هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های متفاوتی دارد و برای همه افراد شامل اسب‌سواران، موج‌سواران و غواصان مناسب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قاره آفریقا با ۱۸ هزار و ۹۵۰ مایل خط ساحلی که در ۵۴ کشور پراکنده شده است، منزلگاه بهترین سواحل جهان است. ماداگاسکار طولانی‌ترین خط ساحلی را در قاره آفریقا دارد و دارای صدها سواحل زیبا و دورافتاده و همچنین جزایر فراساحلی است؛ جایی که سرعت زندگی به کندی در حال حرکت است و مناظر خیره‌کننده بسیاری دارد.

آفریقای جنوبی و موزامبیک، به ترتیب سومین و چهارمین خط ساحلی طولانی را در قاره آفریقا به خود اختصاص می‌دهند و میزبان تعداد زیادی از سواحل رویایی هستند. همچنین موزامبیک خانه صدها جزیره فراساحلی از جمله مجمع الجزایر Bazaruto است که در آن آب فیروزه‌ای گرم و شفاف را خواهید یافت. به دلیل این‌که هرکدام از این سواحل، جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد، برای همه افراد شامل اسب‌سواران، موج‌سواران و غواصان مناسب است. در ادامه شما را با بهترین و مسحورکننده‌ترین سواحل قاره آفریقا آشنا می‌کنیم:

جزیره بازاروتو، موزامبیک

جزیره بازاروتو که در داخل مرزهای پارک دریایی مجمع الجزایری به همین نام در اقیانوس هند و در سواحل موزامبیک قرار دارد، برخی از خیره‌کننده‌ترین سواحل را در خود جای داده است. آب این سواحل گرم و به رنگ آبی فیروزه‌ای است و سواحل ماسه‌ای سفید با نخل‌های متحرک و تپه‌های شنی سر به فلک کشیده، تصویری بی‌نظیر از بهشت را خلق می‌کند.

بازاروتو که بخشی از مجمع‌الجزایر بزرگ‌تر است، به دلیل تجربه‌های غواصی شگفت‌انگیزی که گردشگران داشته‌اند، معروف است. راه رسیدن به این جزیره از طریق قایق یا هواپیمای کوچک است و اقامتگاه‌ها از مهمان‌خانه‌های ارزان‌قیمت گرفته تا مکان‌های مجلل برای افراد وجود دارد.

بهترین سواحل آفریقا

ساحل کمپس‌بی، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

ساحل کمپس‌بی که نمای آن شبیه سر شیر است، با اتومبیل حدود ۱۰ دقیقه از مرکز شهر کیپ تاون فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین سواحل آفریقای جنوبی است. اگرچه آب این ساحل برای شناگران معمولی خیلی سرد است، آفتاب گرفتن در ساحل شنی سفید، یک تفریح محلی مورد علاقه برای بازدیدکنندگان است. ساحل کمپس‌بی در تعطیلات آخر هفته فصل تابستان، از گردشگران، خانواده‌ها، زوج‌ها و گروه‌های دوستان که برای والیبال ساحلی به این جزیره می‌آیند، پر می‌شود.

خلیج کمپ ساحل جنوبی، مکان مورد علاقه برای اقامت گردشگران است که هنرهای اصیل و مدرن آفریقایی در آن دیده می‌شود. این خلیج تنها یکی از سواحل برتر قاره آفریقا است که با کیپ تاون تنها ۳۰ دقیقه رانندگی با اتومبیل فاصله دارد.

بلوبرگ استراند یا ساحل کوه آبی که از آن به عنوان بهشت دوستداران غذاهای دریایی یاد می‌شود، در حومه مرکز شهر کیپ‌تاون قرار دارد و یکی از گنجینه‌های تماشایی کیپ‌تاون محسوب می‌شود. ساحل کلیفتون نیز با آب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفیدرنگ، بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

ساحل Nungwi، جزیره زنگبار، تانزانیا

Nungwi، بهترین ساحل در جزیره غنی از فرهنگ زنگبار و مکانی مناسب برای غواصی است. صخره‌هایی با جلبک و مرجان وماهی‌های زیبا در این ساحل وجود دارد و نخلستان‌های نارگیل و موز که سایه طبیعی در برابر آفتاب سوزان ایجاد می‌کند، در ساحل Nungwi دیده می‌شود. زنگبار یکی از جزایر تانزانیا و شهری سنگی است که می‌توان ساعت‌ها در آن قدم زد و از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن لذت برد.

خانه شگفتی‌ها (House of Wonders)، که فرهنگ و تاریخ زنگبار را به نمایش می‌گذارد، یک ساختمان تاریخی مهم در منطقه سنگی محسوب می‌شود که میزبان رویدادهای جذابی است. شهرهای جامبیانی (Jambiani) و بوجو (Bwejuu) که گوشه‌ای از بهشت و زندگی روستایی را به نمایش می‌گذارد. این شهرها از دیگر مکان‌های ساحلی و تفریحی برای گردشگران محسوب می‌شود.

خلیج ناما، مصر

در کشور مصر فرصت‌های زیادی برای دوستداران غواصی و آرامش بی‌نظیری در کنار آب‌های مدیترانه وجود دارد. سواحل مصر هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و مکانی آرام و امن در صنعت توریسم محسوب می‌شود.

خلیج تفریحی ناما یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه همزمان مصر قدیمی و مدرن است. از آنجا که اروپایی‌ها برای فرار از سرما در کشورهای خود به این خلیج می‌آیند، در فصل زمستان خلیج ناما بسیار شلوغ است.

ساحل ال گونا (El Gouna) در قسمت شمالی دریای سرخ و در سواحل شرقی مصر قرار دارد. این شهر ساحلی مقصد بی‌نظیر برای تفریح ثروتمندان اروپایی و مصری به‌شمار می‌رود. ساحل ال گونا برای انجام ورزش‌های آبی شهرت زیادی دارد و وجود بادهای شدید این ساحل، شرایط مناسبی برای ورزش‌هایی همچون اسکی روی آب و چتربال سواری ایجاد کرده است.

خلیج سوما (Soma Bay) نیز یک مقصد گردشگری محبوب محسوب می‌شود که امکان انجام ورزش‌های آبی نظیر اسکی روی آب برای افراد در آن وجود دارد.

کد خبر 578725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.