۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

ایجاد شهرهای هوشمند در نتیجه نارضایتی بشر از کیفیت زندگی اتفاق افتاد؛ امروزه تکنولوژی‌هایی که در پی تلاش بی‌وقفه انسان، پیشرفت‌های زیادی را متحمل شده است، زندگی او را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فناوری و خدمات هوشمند طی یکی دهه اخیر به شادتر شدن و بهتر زیستن ساکنان کره خاکی کمک زیادی کرده است. مدیران در اغلب نقاط دنیا می‌کوشند با استفاده از سنسورهای دیجیتالی به اطلاعات لازم در مورد جنبه‌های مختلف زندگی شهری دست یابند و از این طریق به حل مشکلات و بهبود کیفیت زندگی کمک کنند. از سوی دیگر، فناوری‌های روز دنیا در به حداقل رساندن اثرات بحران‌های حاکم بر جهان نظیر آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا می‌کند و همه روزه بر کیفیت زندگی انسان‌ها می‌افزاید. در ادامه به معرفی هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ پرداخته می‌شود که بهره‌گیری از فناوری در آن‌ها توانسته است رفاه را برای ساکنان به ارمغان آورد.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

سنگاپور

در شاخص شهرهای هوشمند دنیا، از بین ۱۰۹ داوطلب، سنگاپور به عنوان هوشمندترین شهر شناخته شده است. نتیجه تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داد که مدیران شهر بسیار موفق‌تر از برنامه‌ریزان سایر نقاط دنیا از فناوری برای افزایش زیست‌پذیری در آن بهره گرفته‌اند و همین امر، افزایش قابل توجه رضایتمندی ساکنان را در پی داشته است.

مدیران شهر مدعی شده‌اند که در راستای هوشمندسازی مناطق تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند شهر را به یک مرکز نوآوری در جهان تبدیل کنند که به نظر می‌رسد، هدف آن‌ها زودتر از زمان پیش‌بینی شده نیز تحقق یافته است.

پیشرفت‌های قابل توجه فناوری، سنگاپور را به هوشمندترین شهر جهان تبدیل کرده است که در این میان، توسعه زیرساخت‌های هوشمند شهری، سیستم هویت ملی دیجیتال و یک مدل دیجیتالی سه‌بعدی بیشترین نقش را در این دستاورد ایفا کرده است.

خودکارآمدی زیرساخت‌های سنگاپور همه‌روزه در حال افزایش است و مدیران بخش حمل‌ونقل شهر تلاش کرده‌اند طرح آزمایشی خودروهای بدون راننده را در غرب سنگاپور پیاده کنند تا به دستاوردهای بزرگی در این زمینه دست یابند.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

زوریخ، سوئیس

زوریخ طی چند سال گذشته، همواره در لیست هوشمندترین شهرهای جهان قرار داشته و توانسته است از این حیث، جایگاه دوم جهان را در سال ۲۰۲۲ از آن خود کند. مدیران زوریخ به منظور هوشمندسازی هرچه بیشتر شهر بر نوآوری متمرکز شده و کوشیده‌اند در ارائه خدمات هوشمند خود به شهروندان بسیار موفق و سریع عمل کنند. آن‌ها تمرکز بر نیازهای گروه‌های هدف شهر و مشکلات عمومی را در رأس برنامه‌های هوشمندسازی شهری قرار داده‌اند و همین امر به موفقیت آن‌ها در دستیابی به جایگاه دوم هوشمندترین شهرهای جهان کمک زیادی کرده است.

اسلو، نروژ

اسلو پایتخت یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به‌شمار می‌رود که در شاخص‌های مختلف کیفیت شهری و به‌ویژه در زمینه نوآوری، همه ساله جایگاه برتری را از آن خود کرده است. مدیران این شهر توانسته‌اند با تلاش‌های زیاد خود و با بهره‌گیری از فناوری به کاهش باورنکردنی مصرف انرژی در شهر کمک کنند و از این طریق، انتشار گازهای آلاینده و تبعات منفی ناشی از آن را نیز به حداقل برسانند. در این راستا، نصب سنسورهای دیجیتالی در گوشه و کنار شهر، به ویژه در پارکینگ‌های عمومی برای جمع‌آوری داده‌ها نقش مهمی در هوشمندسازی آن ایفا کرده است، ضمن این‌که مدیران از یک شبکه سنسور برای مراقبت بیشتر از بیماران سالخورده و بهبود وضعیت آن‌ها بهره گرفته‌اند.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

تایپه، تایوان

تایپه، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر تایوان به حساب می‌آید که از نظر پیشرفت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز بالاترین جایگاه کشور را از آن خود کرده است. تایپه، شهری مدرن و پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال محسوب می‌شود که از فضایی بسیار پرشور، متنوع و سالم برخوردار است.

مدیران پایتخت تایوان همواره در تلاش هستند از طریق بهبود خدمات تکنولوژیک خود به مردم، شهر را به هوشمندترین نقطه دنیا تبدیل کنند که به نظر می‌رسد بهره‌گیری از فناوری زنجیره‌های بلوکی، همه روزه آن‌ها را به تحقق هدف خود نزدیک‌تر می‌کند.

لوزان، سوئیس

لوزان از شهرهای بسیار زیبا و توریست‌پذیر سوئیس به حساب می‌آید که در سواحل دریاچه ژنو و مقابل بخش اویان فرانسه واقع شده است و به همین دلیل، اغلب مردم آن به زبان فرانسوی تکلم می‌کنند. جمعیت این شهر به بیش از ۱۴۰ هزار نفر می‌رسد که ۴۰ درصد آن‌ها غیربومی هستند و به همین دلیل، فرهنگ‌های مختلف شهر را فرا گرفته است. سیستم حمل‌ونقل شهر بسیار پیشرفته است و جالب این‌که لوزان کوچک‌ترین شهر دنیا با مترو به حساب می‌آید.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲

مدیران لوزان به منظور هوشمندسازی هرچه بیشتر آن به نصب سنسورهای دیجیتالی در سراسر شهر برای جمع‌آوری داده‌ها پرداخته‌اند که اطلاعات حاصل از آن‌ها در یک مرکز بزرگ، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. علاوه بر این، نرم‌افزارهایی که روی گوشی‌های تلفن همراه شهروندان نصب شده است نیز به افزایش آگاهی مدیران برای بهبود الگوهای رفتاری شهروندی کمک زیادی کرده است. مهم‌تر از همه این‌که، مدیران لوزان از خدمات سوئیس‌کام، برای بهینه‌سازی جریان ترافیک در مرکز شهر بهره گرفته و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده‌اند. سوئیس‌کام بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی سوئیس به حساب می‌آید که طیف وسیعی از خدمات ارتباطاتی را ارائه می‌دهد و در زمینه تلفن ثابت، تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و تلویزیون دیجیتال فعالیت می‌کند.

کد خبر 575649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.