۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
زیباترین شهرهای تونس کدام است؟

سوسه، تابارکا، موناستیر و قیروان، به‌عنوان زیباترین شهرهای تونس شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور تونس که در شمال قاره آفریقا قرار دارد که به علت داشتن چشم‌اندازی رو به دریای مدیترانه، شهرهای زیبا که در نزدیکی شهرهای قدیمی آن ساخته شده است و جاذبه‌های گردشگری بی نظیر خود در جهان شهرت دارد. این کشور در طول سه هزار ساله گذشته در معرض فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف قرار گرفته است و شهر باستانی قیروان، ویرانه‌های باستانی رومی، موزه باردو، جزیره جربه، پارک بلوه از جمله مکان‌های گردشگری آن به شمار می‌رود.

در ادامه شما را با زیباترین شهرهای تونس آشنا می‌کنیم:

شهر سوسه

امروزه سوسه، سومین شهر مهم تونس محسوب می‌شود. این شهر که لقب مروارید ساحل را به خود اختصاص داده است، در شرق تونس و رو به دریای مدیترانه قرار دارد. در شهر سوسه، اکثر ساکنان زبان فرانسوی می‌دانند و به این زبان صحبت می‌کنند. این موضوع باعث ارتباط بیشتر با گردشگران و یافتن اطلاعات مورد نیاز آن‌ها می‌شود.

این شهر دارای آب و هوای مناسب، هتل‌ها و رستوران‌های بسیار و سواحل اعجاب‌انگیز است که آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری تونس تبدیل کرده است. علاوه بر فعالیت‌های ساحلی، مسافران می‌توانند از موزه باستان‌شناسی سوسه دیدن کنند. شهر قدیمی سوسه با نام مدینه که در سال ۱۹۸۸ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب فیلم‌سازان جهان شناخته می‌شود.

زیباترین شهرهای تونس کدام است؟

تابارکا

تابارکا شهری کوچک با چشم اندازی منحصربه‌فرد است که تلفیقی از دریا و کوه را به نمایش می‌گذارد. این شهر تقریباً در مرز تونس و الجزایر واقع شده است و هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در تابارکا، همه چیزهایی را که برای گذراندن یک اقامت فراموش نشدنی نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

منطقه گردشگری تابارکا به مرکز شهر نزدیک است. این شهر که امروزه مقصد اصلی علاقه‌مندان به غواصی محسوب می‌شود، به علت مرجان‌های زیبا و ماهیگیری در کف دریا مشهور است. تابارکا دارای هتل‌های لوکس و مناظر زیبا است و چشم‌انداز دریا، جنگل و کوه ازهمه جای شهر دیده می‌شود.

حمامات

حمامات یکی از زیباترین تفرجگاه‌ها و شهرهای ساحلی تونس است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. این شهر شگفت انگیز در بین کوه‌های شبه جزیره کپ بون قرار دارد و نماد فرهنگی کشور تونس است.

مکان‌های دیدنی آن شامل سواحل شنی، مجموعه تفریحی کارتاژلند، سالن‌های تئاتر، مرکز آب درمانی یا تالاسوتراپی می‌شود. پارک فریگویا که یک باغ وحش است، در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر قرار دارد و حیوانات متنوعی را در خود جای داده است.

زیباترین شهرهای تونس کدام است؟

موناستیر

موناستیر یک بندر و استراحتگاه ساحلی است که در جنوب شرقی خلیج حمامات قرار دارد. این شهر دقیقاً در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تونس واقع شده است و یکی از جالب‌ترین شهرهای تونس برای گردشگران محسوب می‌شود.

قلعه رباط، یکی از جاذبه‌های دینی موناستیر و دارای دیوارهای آجری است که در مقابل بندر این شهر قرار دارد. این قلعه که از آن به عنوان دژ دفاعی استفاده می‌شد، اکنون به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده است.

همچنین موناستیر دارای مراکز تاریخی بسیاری مانند مقبره بورقیبه است. اگر می‌خواهید طعم غذاهای محلی را بچشید، رستوران‌های این شهر غذاهای خوش طعمی را برای مشتریان سرو می‌کنند.

صفاقس و دوگا

صفاقس یکی از زیباترین شهرهای تونس و مرکز پرورش زیتون است که محصولات آن به سراسر کشورهای حوزه مدیترانه صادر می‌شود. صفاقس در سواحل شرقی و بر روی بازمانده‌های دو شهر قدیمی رومی ساخته شده است.

دوگا نیز یکی از شهرهای مخروبه تونس محسوب می‌شود که یونسکو آن را به‌عنوان سالم‌ترین شهر این کشور در شمال آفریقا معرفی کرده است. مکان‌هایی مانند کاخ‌ها، ساختمان، تئاتر رومی که از زمان‌های قدیم به جای مانده است، جزو معروف‌ترین آثار معماری تونس محسوب می‌شود.

زیباترین شهرهای تونس کدام است؟

قیروان

قیروان یکی از شهرهای مهم مسلمانان در کشور تونس و دروازه ورود مسلمانان به شمال آفریقا محسوب می‌شود که مساجد قدیمی و تاریخی بسیاری در آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد تونس، مسجد جامع قیروان است که ساختمان آن از بیرون به شکل یک دژ دیده می‌شود و تاریخ ساخت آن به سال ۶۷۰ میلادی باز می‌گردد. ستون‌ها و سنگ‌های این مسجد از مناطق مختلف کشور تونس جمع آوری شده است.

کد خبر 559952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.