۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
بهترین موزه‌های جهان

تمام افرادی که به یک شهر یا کشور جدید سفر می‌کنند، خواه دوستدار هنر باشند یا مورخ، بازدید از موزه‌های مقصد را در لیست اولویت‌های سفر خود قرار می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه‌ها تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان خود به وجود می‌آورد و حتی شوق سفر دوباره را در آن‌ها به کشور میزبان رقم می‌زند. در این مکان‌های باشکوه، مردم از فاصله نزدیک، به تماشای آثار هنری و علمی می‌پردازند، ضمن این‌که به طور قابل توجهی با تاریخ، فرهنگ و آئین مقصد سفر خود آشنا می‌شوند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین موزه‌های جهان پرداخته می‌شود که تاکنون توانسته است بیشترین گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند.

موزه لوور پاریس، فرانسه

موزه لوور، امکان کشف حقایق در مورد آثار هنر غربی و همچنین بعضی از تمدن‌های باستان را از زمان قرون وسطی تا سال ۱۸۴۸ برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. علاوه بر این، تمام کسانی که به تماشای آثار این موزه زیبا می‌پردازند، می‌توانند وقایع مربوط به سایر بازه‌های زمانی را نیز جست‌وجو کنند و از کشف آن‌ها شگفت‌زده شوند. احداث قصر بزرگی که موزه اعجاب‌انگیز لوور را در خود جای داده به اواخر قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و به خوبی تمام، هنر معماری سال ۱۲۰۰ تا ۲۰۱۱ را به تصویر می‌کشد. در واقع، برجسته‌ترین معماران جهان از زمان‌های قدیمی تا سال ۲۰۱۱ به بهترین شکل ممکن، هنر خود را در موزه لوور و فضای اطراف آن به تصویر کشیدند و یکی از توریست‌پذیرترین نقاط دنیا را ایجاد کردند.

موزه متروپولیتن نیویورک، ایالات متحده آمریکا

موزه متروپولیتن هنر نیویورک که به طور عامیانه Met نامیده می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر سراسر ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود که در جذب گردشگران سراسر دنیا بسیار موفق عمل کرده است. در این موزه، آثار هنری در بازه زمانی پنج هزار ساله به تصویر کشیده شده است که در نتیجه، تماشای آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. این موزه در سال ۱۸۷۰ تأسیس شد که از آن زمان به بعد، همه روزه آثار هنری قدیمی و جدیدی به نمایش گذاشته شده است. هنرمندان سراسر آمریکا، همواره آثار هنری شگفت‌انگیز خود را در موزه متروپولیتن جای می‌دهند و به افزایش محبوبیت آن در میان دوستداران هنر مدرن جهان می‌افزایند.

موزه بریتانیا در لندن، انگلستان

موزه بریتانیا، واقع در لندن پایتخت انگلستان، در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد، با این حال تا سال ۱۷۵۹ درهای آن به روی عموم مردم بسته بود. این موزه اولین موزه ملی به‌شمار می‌رفت که تمام حوزه‌های دانش بشری را در بر می‌گرفت و درهای آن به روی مردم جهان باز بود. به جرئت می‌توان ادعا کرد که تاکنون هیچ موزه‌ای در جهان نتوانسته است مانند موزه بریتانیای لندن، با زیبایی و محتوای خود، بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب کند و به قطبی قدرتمند برای گردشگری تبدیل شود.

موزه بریتانیای لندن بیش از هشت میلیون اثر ارزشمند را در خود جای داده و امکان کاوش در مورد تنوع فرهنگ‌های انسانی را فراهم آورده است.

گالری‌های اوفیتزی در فلورانس ایتالیا

گالری‌های اوفیتزی، طبقات اول و دوم یکی از بزرگترین ساختمان‌های فلورانس را که در سال‌های بین ۱۵۶۰ تا ۱۵۸۰ احداث شده، اشغال کرده است. این گالری‌ها مجموعه‌های بسیار جذاب از مجسمه‌های باستانی و نقاشی‌های قدیمی تا مدرن را در خود گرد هم آورده و از این طریق، به محبوبیت بالایی در میان دوستداران تاریخ و حامیان هنر مدرن دست یافته است. نقاشی‌های به جا مانده از قرن چهاردهم و دوران رنسانس در گالری‌های اوفیتزی، از شاهکارهای جهانی به‌شمار می‌رود که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت ایتالیا و فلورانس جذب می‌کند.

موزه آرمیتاژ در سن‌پترزبورگ روسیه

موزه آرمیتاژ، دومین موزه هنری بزرگ سراسر جهان به حساب می‌آید که در سال ۱۷۶۴ و در زمان حکومت کاترین بزرگ روسیه با انتقال یک مجموعه هنری بزرگ و ارزشمند از برلین آلمان توسط یوهان ارنست گوتزکوفسکی، از بازرگانان پروسی به سن‌پترزبورگ، تأسیس شد. امروزه موزه آرمیتاژ مجموعه‌ای از سه میلیون اثر هنری سراسر جهان را در خود جای داده است و با نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار گرافیکی، هنری و باستانی شگفت‌انگیز خود به یکی از قطب‌های گردشگری بسیار مهم روسیه تبدیل شده است.

مؤسسه اسمیتسونین در واشنگتن دی. سی. آمریکا

مؤسسه اسمیتسونین، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان در حوزه آموزش و تحقیقات به‌شمار می‌رود که ۱۹ موزه و باغ وحش ملی را در بر گرفته است. این مؤسسه در سال ۱۸۴۶ تأسیس شد و مردی انگلیسی به نام جیمز اسمیتسون تمام بودجه لازم برای ساخت آن را به عهده گرفت به این امید که با انتخاب نام او برای موزه، مرکزی مهم برای اشاعه دانش ایجاد شود. آثار ارزشمند این مؤسسه به حدی زیاد است که تماشای هر شیء آن به مدت یک دقیقه، به ۱۰ سال زمان برای بازدید از تمام آثار آن منجر می‌شود.

کد خبر 568694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.