دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین که توسط سلسله‌های مختلف، در مدت دو هزار سال ساخته شد، طولانی‌ترین سازه روی زمین و نماد ملی حفظ امنیت جمهوری خلق چین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بین شهرهای مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده امروزی، دیوار بزرگ چین که از قرن سوم قبل از میلاد مسیح (ع) تا قرن هفدهم پس از میلاد ساخته شده است، یک جاذبه تاریخی چشمگیر به شمار می‌رود و هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

این بنای بزرگ، توسط سلسله‌های مختلف ساخته شد و در مدت دو هزار سال، تکنیک‌های ساخت‌وساز آن پیشرفت زیادی پیدا کرد. طول این دیوار حیرت‌انگیز ۲۱ هزار و ۱۹۶ کیلومتر است و قسمت بالای دیوار، منظره‌ای باورنکردنی از ساختمانی را که به دوردست‌ها فرو می‌رود، به تصویر می‌کشد.

هدف از ساخت دیوار بزرگ چین چه بود؟

دیوار چین که هدف از ساخت آن دفاع در برابر حمله دشمنان بود، طولانی‌ترین سازه روی زمین محسوب می‌شود. این ساختار عظیم در استان‌های مختلف شمال چین کشیده شده است و معروف‌ترین قسمت بازسازی شده آن در شمال پکن قرار دارد. این بنا که به‌عنوان نمادی از قدرت تمدن چین محسوب می‌شود، در سال ۱۹۸۷ در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد.

نماد ملی حفظ امنیت چین

بدنه اصلی این ساختار عظیم را دیوارها، مسیرهای اسب سواری، برج‌های دیده بانی و پناهگاه‌های روی دیوار تشکیل می‌دهد. دیوار چین به عنوان نماد ملی حفظ امنیت این کشور، برای مردم چین اهمیت ویژه‌ای دارد و نمونه برجسته‌ای از فناوری، هنر معماری و نظامی چین باستان را به تصویر می‌کشد.

دیوار بزرگ چین

برای ساخت دیوار چین از چه مصالحی استفاده شد؟

دیوار بزرگ چین، یک بنای تاریخی بزرگ است که برای ساختن آن از مصالح مختلفی استفاده شده است. بیشتر بخش‌هایی که امروزه می‌بینیم با آجر و بلوک‌های سنگی تراش‌خورده ساخته شده و برای نگه‌داشتن آجرها از ملات آهک استفاده شده است. همچنین در جاهایی که آجر و بلوک در دسترس نبوده، از خاک کوبیده شده، سنگ‌های تراش نخورده و چوب به عنوان مصالح محلی استفاده شد. این دیوار که محصول زحمات کارگران زیاد در طول دو هزار سال است، تبادل تمدن‌های کشاورزی و عشایری را منعکس می‌کند.

کد خبر 576454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.