افتتاح نخستین هتل با مصرف انرژی خالص صفر

شهر نیوهیون در ماه می میزبان یک هتل جدید می‌شود که انرژی خود را از طریق مجموعه خورشیدی روی پشت‌بام و سایبان‌های پارکینگ خورشیدی تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران و توسعه‌دهندگان در تلاش هستند تا هتل‌هایی با مصرف انرژی خالص صفر طراحی کنند که انرژی بیشتری نسبت به مصرف آن‌ها تولید کند. مصرف سالیانه انرژی در این ساختمان‌ها صفر است و آلاینده‌های کربنی تولید نمی‌کنند.

در دنیای کنونی با توجه به محدود بودن ساختمان‌ها، صنایع و منابع سوخت فسیلی، سازمان‌ها به استفاده از دیگر انرژی‌های موجود روی آورده‌اند. در ساختمان انرژی صفر، با استفاده هوشمندانه از تکنولوژی‌های تجدیدپذیر، میان تولید و مصرف انرژی تعادل برقرار می‌شود و قبل از تولید انرژی پاک، به بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف ساختمان پرداخته می‌شود.

هتل مارسل با مصرف انرژی خالص صفر

قرار است در ماه می در شهر نیوهیون آمریکا یک هتل تمام برقی به نام "هتل مارسل" افتتاح شود که انرژی خود را از طریق مجموعه خورشیدی روی پشت بام و سایبان‌های پارکینگ خورشیدی تأمین می‌کند و باتری‌های لیتیوم یونی، انرژی تولید شده در روز را برای استفاده شب ذخیره می‌کنند. این هتل ۱۶۵ اتاقی قبلاً گواهینامه ساختمان غیرفعال دریافت کرده است؛ به این معنا که نسبت به یک هتل معمولی در ایالات متحده، ۸۰ درصد انرژی کمتر مصرف می‌کند.

افتتاح نخستین هتل با مصرف انرژی خالص صفر

اگر هتل مارسل به همان اندازه‌ای که توسعه‌دهندگان آن ادعا می‌کنند از نظر انرژی کارآمد باشد، اولین هتل "خالص صفر" در کشور آمریکا خواهد بود. در واقع صفر خالص را به روش‌های مختلف می‌توان به دست آورد؛ به این معنا که یک ساختمان به اندازه کافی انرژی تجدید پذیر تولید کند تا نیازهای مصرف انرژی سالانه آن تأمین شود.

هتل‌ها به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، هتل‌ها حدود یک درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند. انتظار می‌رود این رقم با پیوستن بیشتر مردم به طبقه متوسط و داشتن درآمد کافی برای سفر، افزایش یابد. بر اساس مقاله تحقیقاتی بین‌المللی گردشگری، برای محدود کردن گرمایش زمین، صنعت هتلداری باید تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۶۶ درصد کاهش دهد.

بازسازی هتل‌ها و تجدیدنظر در مورد انتشار کربن

بر اساس گزارش مؤسسه Urban Land، هتل‌ها انرژی بیشتری نسبت به دفاتر، خرده‌فروشی‌ها و مراکز صنعتی، مصرف می‌کنند. بنابراین بازسازی ساختمان‌ها، که معمولاً هر دهه اتفاق می‌افتد، فرصتی برای صاحبان همه هتل‌ها خواهد بود تا در انتشار کربن تجدیدنظر کنند.

افتتاح نخستین هتل با مصرف انرژی خالص صفر

تأمین انرژی در هتل مارسل

در طراحی هتل مارسل، بر تولید انرژی و کاهش نیروی مورد نیاز برای اداره کردن ساختمان تمرکز شده است. تمام روشنایی‌های هتل از طریق سیستمی به نام برق از طریق اترنت (POE) تأمین می‌شود که برق ولتاژ پایین را ارائه می‌دهد. پنجره‌های سه جداره هتل نیز به حفظ دمای اتاق‌ها کمک می‌کند.

در واقع یکی از مهمترین اهداف ساختمان انرژی صفر، کاهش مصرف انرژی سرمایشی، گرمایشی و الکتریکی و همچنین افزایش راندمان انرژی ساختمان است. برای رسیدن به این هدف، طراحان باید میزان اتلاف انرژی را در ساختمان کاهش دهند. درنتیجه عایق‌کاری دیوارها، بام و کف ساختمان و استفاده از درب و پنجره‌هایی با عملکرد بسیار بالا برای آنها ضرورت دارد.

افتتاح نخستین هتل با مصرف انرژی خالص صفر

کد خبر 573693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.