زیباترین جاذبه‌های گردشگری سرزمین یخی

زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایسلند شامل پارک ملی Thingvellir، یخچال طبیعی Vatnajökull، کوه‌های یخ جوکولسارلون و کوه‌های لندمانالوگار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایسلند اندکی پایین‌تر از مدار قطبی قرار دارد و شمالی‌ترین کشور اروپا محسوب می‌شود. ریکیاویک، پایتخت این کشور جزیره‌ای است و آب‌وهوای سرد و قطبی دارد.

ایسلند مانند سایر مقاصد گردشگری در جهان نیست؛ شما می‌توانید تجربه قایقرانی در میان کوه‌های یخ را داشته باشید، با پای پیاده، دومین یخچال بزرگ اروپا را کاوش کنید و از مشاهده چشمه‌های آب گرم که از دل زمین فوران می‌کند، شگفت زده شوید.

این جزیره بر اثر فعالیت شدید آتشفشان‌ها شکل گرفته است. اگرچه ممکن است در طول مدت سفر خود به ایسلند، هرگز رنگی از خورشید نبینید، اما زیباترین جاذبه‌های گردشگری جهان را مشاهده خواهید کرد:

پارک ملی Thingvellir

این پارک که در ۴۷ کیلومتری ریکیاویک قرار دارد، اولین مکان از سه مرکز اصلی دایره‌ای طلایی است. این مسیر معروف توریستی را می‌توانید در یک روز طی کنید و یک تجربه منحصربه‌فرد را برای خود به ارمغان آورید.

قدم زدن بین دو صفحه تکتونیکی، یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این پارک ملی محسوب می‌شود. یک بریدگی در این پارک وجود دارد که وقتی از آن عبور می‌کنید، به روی خط مرزی جغرافیایی بین دو قاره اروپا و آسیا پا می‌گذارید.

اگرچه ایسلند آبشارهای زیادی دارد، اما آبشار Oxarafoss که در پارک ملی Thingvellir وجود دارد و نسبت به سایر آبشارها کمتر شناخته شده است، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این پارک به شمار می‌رود.

بازدیدکنندگان پارک Thingvellir به دوران باستان ایسلند سفر می‌کنند؛ جایی که هزاران سال پیش مردمان این سرزمین دور هم جمع می‌شدند.

بسیاری از تصمیمات تاریخی ایسلند در این پارک ملی گرفته می‌شد. این پارک برای افرادی که به‌دنبال تاریخ هستند و کسانی که قصد ماجراجویی و کاوش‌های زمین شناسی دارند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و تجربه‌ای خاص و متفاوت برای آنها فراهم می‌کند.

یخچال طبیعی Vatnajökull

این یخچال طبیعی در جنوب شرقی ایسلند قرار دارد و دومین کلاهک یخی بزرگ در اروپا محسوب می‌شود. یخچال طبیعی Vatnajökull با مساحتی حدود هشت هزار کیلومتر مربع، هشت درصد کشور ایسلند را تشکیل می‌دهد. برای کشف این غول بزرگ یخی، بهترین مکان، Skaftafell است.

در زیر این یخچال طبیعی، آتشفشان‌هایی وجود دارد که هرچند سال یک‌بار فوران می‌کنند و باعث ذوب شدن یخ‌ها می‌شوند. در نتیجه، سیلاب‌های بزرگی در اثر ذوب شدن ناگهانی یخ‌ها ایجاد می‌شود که قطع شدن خطوط تلفن این منطقه را به همراه دارد.

کوه‌های یخ جوکولسارلون

جوکولسارلون یکی از مکان‌های دیدنی ایسلند است که در ۶۰ کیلومتری شرق Skaftafell قرار دارد. اگر هرگز کوه یخ ندیده‌اید، کشف این منظره قطب شمال می‌تواند آغاز یک تجربه جدید باشد. خود را در حال قایقرانی بین این غول‌های یخی در اشکال و رنگ‌های مختلف تصور کنید.

کوه‌های یخ با توجه به نور و زمان سال، از رنگ سفید به سیاه و آبی آسمانی به فیروزه‌ای، تغییر می‌کند. این کوه‌ها در فصول گرم سال به ویژه تابستان، ذوب می‌شوند و از کانال به سمت دریاچه حرکت می‌کنند. کوه‌های یخی پس از ذوب شدن در دریاچه شناور می‌شوند.

به دلیل فوران کوه‌های آتشفشانی، شن‌های سیاهی در داخل دریاچه دیده می‌شود که زیبایی دریاچه جوکولسارلون را دو چندان کرده است و جاذبه اصلی گردشگران محسوب می‌شود.

این دریاچه که از ویژگی‌های طبیعی شگفت‌انگیز برخوردار است برای تصویر برداری فیلم‌های ترسناک هالیوود نظیر یک منظره برای کشتن"، "روز دیگر بمیر" و " بت من شروع می‌کند" در نظر گرفته شده است.

کوه‌های لندمانالوگار

این مکان کوهستانی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری کشور ایسلند محسوب می‌شود و به خاطر مسیرهای پیاده روی خوش‌منظره خود در جهان شناخته شده است. Landmannalaugar جایی است که می‌توانید کوه‌های رنگارنگ ریولیتی با رنگ‌های زرد، صورتی و قرمز را مشاهده کنید.

بیشتر افراد چشمه‌های آب گرم این منطقه را دوست دارند. اگر چشم‌های خود را ببندید، کوه بلندی پوشیده در مه غلیظ و سایه‌هایی به رنگ سبز، آبی و بنفش را می‌توانید تصور کنید. چشمه‌های معدنی در دامنه این کوه‌ها وجود دارد که خاصیت درمانی داشته و برای بسیاری از دردهای عضلانی مفید است.

راه‌های زیادی برای بازدید از کوه‌های لندمانالوگار وجود دارد که یکی از بهترین آنها مسیر Brennisteinsalda است؛ آتشفشانی با ارتفاع ۸۵۵ متر که شما را با رنگ‌های قرمز خود شگفت زده می‌کند. این مکان کوهستانی تنها در تابستان قابل دسترسی است و برای بازدید آن از ماه ژوئن تا سپتامبر، یک اتوبوس از ایستگاه ریکیاویک به سوی کوه‌های لندمانالوگار حرکت می‌کند.

آبشار گلفوس

این آبشار که در ۱۰ کیلومتری Geysir قرار دارد، سومین نقطه غیرقابل عبور در مسیر دایره طلایی محسوب می‌شود. گولفوس یکی از زیباترین آبشارهای اروپا است که با نام آبشار طلایی نیز شناخته می‌شود.

این آبشار در جنوب ایسلند واقع شده است و آب آن از طریق دومین یخچال طبیعی ایسلند به نام لانجوکول (Langjokull) تأمین می‌شود. ارتفاع آبشار گلفوس حدود ۳۲ متر است و یک آبشار پلکانی محسوب می‌شود، زیرا آب آن در دو مرحله به سوی زمین سرازیر می‌شود. این آبشار بخشی از مسیر گردشگری معروف ایسلند به نام "دایره طلایی" است و در مسیر رودخانه Hvita قرار دارد.

منظره این آبشار در فصل زمستان بسیار شگفت‌انگیز است. در این فصل بخش‌های زیادی از آبشار گلفوس یخ می‌زند و آب از بین آنها به پایین سرازیر می‌شود. در روزهای آفتابی به دلیل پخش شدن آب به فضای اطراف آبشار، رنگین کمان‌های بسیاری در آسمان اطراف آبشار مشاهده می‌شود.

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 568451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.