بهترین کشورها برای زنان شاغل کدام است؟

بهترین کشورها برای زنان شاغل به ترتیب شامل سوئد، ایسلند، فنلاند و نروژ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نشریه بین‌المللی اکونومیست اسامی ۲۹ کشور برتر جهان برای اشتغال زنان را معرفی کرده است. بعضی موارد نظیر درآمد مناسب، تعادل بین زندگی و کار، شکاف جنسیتی کم، امنیت شغلی، قانون کار عادلانه و چشم‌انداز شغلی مناسب باعث می‌شود تعدادی از کشورهای جهان برای اشتغال زنان مناسب باشد.

رفتار نابرابر در محیط‌های کاری

شاخص «سقف شیشه‌ای» (GCI) اکونومیست در سال ۲۰۲۲ ثابت کرده است که در کشور هندوستان، در بسیاری از محیط‌های کاری با زنان و مردان رفتار برابر نمی‌شود. این شاخص به طور سالانه بهترین و بدترین رفتارها را با زنان در محیط‌های کاری کشورهای مختلف جهان بررسی و معیارهایی مانند تحصیلات، فرصت‌های شغلی، مراقبت از کودکان را ارزیابی می‌کند.

سوئد بهترین کشور برای زنان شاغل

در فهرست جدید نشریه بین‌المللی اکونومیست، سوئد به عنوان برترین کشور جهت ارائه بهترین مزایا برای زنان شاغل معرفی شده است. از مزیت‌های کار در این کشور برای زنان می‌توان به مرخصی‌های دوران زایمان و درآمد مناسب اشاره کرد. زنان سوئدی توانسته‌اند، جایگاه‌های شغلی مدیریتی خوبی را به خود اختصاص دهند. این برای دومین سال متوالی است که سوئد به عنوان بهترین کشور برای زنان شاغل معرفی شده است.

دیگر کشورهای برتر برای زنان شاغل

پس از سوئد، ایسلند، فنلاند و نروژ به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم این فهرست قرار دارند. پس از آن نروژ، پرتغال، بلژیک و فرانسه، جایگاه‌های بعدی بهترین کشورها برای زنان شاغل را به خود اختصاص می‌دهند. دیگر کشورهای این فهرست شامل نیوزلند، لهستان، کانادا، اسلواکی، دانمارک، اسپانیا، استرالیا، اتریش، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، ایرلند و آمریکا می‌شود.

امنیت شغلی زنان شاغل در نیوزلند

تعادل بین کار و زندگی و ساعت کاری مناسب از مهم‌ترین دلایل رضایت زنان برای کار و زندگی در کشور نیوزیلند است؛ آن‌ها به پیشرفت کاری و امنیت شغلی خود امیدوار هستند.

ترکیه، ژاپن و کره‌جنوبی به ترتیب رتبه‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ بهترین کشورهای جهان برای زنان شاغل را کسب کردند.

کد خبر 560463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.