هفته میراث‌فرهنگی، تلنگری بر چیستی و کیستی بشریت

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: هفته میراث‌فرهنگی تلنگری بر کیستی و چیستی بشریت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا ایزدی شامگاه دوشنبه_دوم خردادماه_ در آئین تقدیر از پیشکسوتان میراث فرهنگی استان اصفها، اظهار کرد: مظلوم‌ترین کارمندانی که عاشقانه برای اعتلای فرهنگ این کشور تلاش می‌کنند، کارمندان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور هستند.
وی با بیان اینکه اصفهان یک شاخصه بی‌نظیر در تمام ایران دارد، افزود: تمام تمدن بشریت مدیون فرهنگ و هنر اصفهان است. این شهر و فرهنگ و هنرش را باید عاشقانه شناخت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفها، تصریح کرد: ما ایرانی‌ها ادعاهای زیادی داریم ولی اما آنچه به ادعای ما مفهوم می‌دهد همین آثار و ابنیه تاریخی است که در بازه‌های زمانی مختلف، گوی سبقت را برای تخریب آن‌ها از هم ربوده‌ایم.
وی ادامه داد: امروز دچار درد بی هویتی هستیم و برای اینکه بفهمیم که هستیم و چه هستیم، باید خون جگر بخوریم. امروز همه هویتمان و ماندگاری آن، مدیون دست‌های پینه بسته هنرمندان و استادان میراث فرهنگی کشور است که با خون جگر، مانایی سرزمینمان را به یادگار گذاشته‌اند.
ایزدی گفت: بخشی از تقویم مانایی اهورایی ما امروز در گذر زمان و نسیان در چهارچوب ما آدمیان نشسته و فراموش کردیم که هستیم. میراث فرهنگی بخشی از تقویم ماندگاری سرزمینی ما است که فرهنگ را برای دنیا به یادگار گذاشته است.
وی اظهار کرد: پیوستگی، دلبستگی و عشق برای ایرانیان شایستگی به ارمغان آورده که بیش از سه هزار و ۱۰۰ سال بر تارک دنیا می‌درخشند. هفته میراث فرهنگی تلنگری بر کیستی و چیستی ما است که فراموش نکنیم که هستیم، به همین جهت می‌ترسم از روزی که کودکان و جوانان سرزمینم چیستی و کیستی خود را فراموش کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، تاکید کرد: هفته میراث فرهنگی ارج نهادن به افرادی است که عاشقانه کمر همت به اعتلای فرهنگ کهن و سرزمینی کشور بسته اند و عشق برای جهانیان به ارمغان آورده‌اند.
وی افزود: اصفهان شهر معمولی نیست شهری است که در آن هویت فرهنگی و هنری معنا پیدا می‌کند به همین خاطر باید بیش از هر زمان دیگر بکوشیم که هویت خود را فراموش نکنیم. هفته میراث فرهنگی، هفته یادآوری است، هفته غبار رویی نیسان بر فرهنگ این سرزمین است.

کد خبر 577159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.