۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸
بهترین سواحل موج‌سواری جهان

موج‌سواری یکی از ورزش‌هایی است که طرفداران زیادی در کشورهای جهان دارد و به تازگی به فهرست بازی‌های المپیک نیز اضافه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موج‌سواری یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو بود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، یک سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده، بین بیست‌وسوم ژوئیه و هشتم آگوست ۲۰۲۱ برگزار شد؛ همین موضوع باعث شد تا محبوبیت این ورزش بیش از پیش افزایش یابد.

سالانه بیش از ۱۲ هزار میلیون دلار در کشورهای جهان برای صنعت موج‌سواری هزینه می‌شود و این ورزش ۱۲۰ میلیون طرفدار دارد. موج سواران همچنان که روحیه آرام و ماجراجویانه خود را حفظ می‌کنند، به دنبال مقاصدی با آب و هوای خوب، زیرساخت‌های مناسب برای اقامت یا کمپینگ، زیبایی‌های طبیعی و فعالیت‌های آبی متنوع هستند. در این ورزش زمانی که موج سوار در قسمت جلوی موج قرار گرفت، روی تخته می‌ایستد و با قدرت موج، حرکت می‌کند. سوار شدن بر امواج دریا و یکی شدن با قدرت طبیعت، ذهن را از دنیای بیرون آزاد می‌کند.

در ادامه شما را با بهترین مقاصد موج سواری جهان آشنا می‌کنیم:

سواحل Somo و Loredoدر کانتبریا

اگرچه سواحل بسیار زیادی در کشور اسپانیا برای موج سواری وجود دارد، سواحل Somo و Loredo مرکز این ورزش محسوب می‌شود. ساحل Somo دارای امواج ثابتی در اندازه‌های کوچک تا متوسط است. این ساحل که طول آن شش کیلومتر است، اولین ذخیره‌گاه طبیعی در اسپانیا و دومین مورد در اروپا به‌شمار می‌رود. سواحل نزدیک Loredo نیز ویژه ورزشکاران آبی است و تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰۰ موج سوار در آنجا اقامت دارند. ساحل Oyambre اویامبر که در بین سواحل کانتابریا محبوبیت خاصی دارد، به جهت داشتن اکوسیستم دریایی خاص، یکی از زیباترین سواحل جهان محسوب می‌شود و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

بهترین سواحل موج‌سواری جهان

Florianópolis ، برزیل

Florianópolis که برزیلی‌ها آن را فلوریپا می‌نامند، بهشتی است که از ۱۰ ساحل تشکیل شده است و یکی از بهترین مقاصد موج‌سواری در جهان محسوب می‌شود. امواج سواحل Santinho، Mocambique، Imbituba و Garopaba برای موج سواری عالی است. این روزها فلوریپا به پربازدیدترین مقصد گردشگری برزیل تبدیل شده است؛ جایی که محیط برای طبیعت‌گردی و اکوتوریسم نیز مناسب است. ۱۱ نفر از ۳۴ موج‌سوار برتر لیگ جهانی موج سواری (WSL)، ورزشکارانی هستند که در سواحل برزیل آموزش دیده‌اند. به‌همین دلیل است که برزیل دیگر نه تنها به خاطر فوتبال در جهان شهرت دارد، بلکه مهد قهرمانان موج‌سواری است.

جزیره Siargao ، فیلیپین

سیارگائو یکی از زیباترین مناطق سیاره زمین برای ارتباط مجدد با طبیعت است. این شهر پایتخت موج‌سواری فیلیپین و منزلگاه یکی از بهترین امواج جهان به نام Cloud 9 است که تجربه‌ای هیجان‌انگیز و چالش برانگیز را برای موج‌سواران ایجاد می‌کند. همچنین بسیاری از امواج دیگر برای تمام سطوح موج‌سواران وجود دارد. این جزیره فقط از طریق پروازهای داخلی قابل دسترسی است و این موضوع به حفظ محیط زیست سیارگائو کمک زیادی کرده و آن را به یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری فیلیپین تبدیل کرده است. زمانی که موج‌سواری نمی‌کنید، می‌توانید در جزیره گشت و گذار کنید، از مرداب سوگبو دیدن کنید و در آب‌های شفاف بین ماهی‌های رنگارنگ غواصی کنید.

بهترین سواحل موج‌سواری جهان

Malibu ، کالیفرنیا

این ساحل از دهه ۵۰ میلادی، همواره مرجع تاریخ و فرهنگ موج سواری بوده و به عنوان اولین ذخیره‌گاه موج‌سواری جهان نام گرفته است. مالیبو به دلیل نزدیکی به لس‌آنجلس از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و برای موج‌سواران مبتدی و خبره مناسب است. شرایط آب و هوایی خوب، این ساحل بی‌نظیر را در تمام طول سال برای موج‌سواران جذاب می‌کند. همچنین مالیبو یکی از اولین مکان‌های جهان است که موج سواری در آن آغاز شده است. ساحل شنی Westward نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای موج سواری در لس‌آنجلس محسوب می‌شود. ورزشکاران برای کایت‌سواری، غواصی، موج‌سواری و سایر تفریحات آبی تخته‌ای به این ساحل می‌آیند و از بازی‌های ساحلی نظیر والیبال نیز بهره می‌برند.

Playa Grande ، کاستاریکا

در ساحل Playa Grande،امواج در تمام طول سال عالی است و تجربه موج سواری بی نظیری را برای ورزشکاران فراهم می‌کند. این ساحل در امتداد سواحل شمالی اقیانوس آرام در استان گواناکاست کاستاریکا کشیده شده و علاوه بر امواج باورنکردنی، غروب‌های شگفت‌انگیزی دارد. امواج ثابت و متوسط این ساحل موج سواری با هر سطح مهارتی را امکان‌پذیر می‌کند. یکی دیگر از مواردی که Playa Grande را منحصربه‌فرد می‌کند، سرعت ورود جزر و مد آن است که بهترین تجربه موج‌سواری را برای افراد فراهم می‌کند.

کد خبر 573954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.