دیدنی‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی جهان

صنعت گردشگری هر کشور بخش اعظمی از رونق خود را مدیون موزه‌هاست که در این بین، در چند سال اخیر موزه‌های تاریخ طبیعی از استقبال شگفت‌انگیزی در بین گردشگران سراسر دنیا برخوردار شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر بسیاری از گردشگران سراسر دنیا، هیچ برنامه سفری بدون بازدید از یک موزه تاریخ طبیعی معروف کامل نخواهد بود. از فسیل‌ها گرفته تا قارچ‌ها و از اقلیم‌شناسی تا دیرینه‌شناسی، آثار بر جا مانده از طبیعت سراسر این موزه‌ها را به شکل یک گالری هنری شگفت‌انگیز درآورده است. برای بسیاری از گردشگران، دیدن تاریخ طبیعی مکانی که در آن قرار دارند، با بخش‌هایی مخصوص نگهداری دایناسورهای غول‌پیکر از تماشای هر جاذبه دیگری در شهر ضروری‌تر است. این روزها اغلب موزه‌های تاریخ طبیعی جهان از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است و وجود سینماهای سه بعدی در بسیاری از آن‌ها، حس بودن در طبیعت را به بازدیدکنندگان می‌دهد. در ادامه به معرفی توریست‌پذیرترین موزه‌های تاریخ طبیعی جهان پرداخته می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی پکن، چین

موزه تاریخ طبیعی پکن، که به عنوان بزرگ‌ترین موزه نوع خود در کشور چین شناخته شده است، نمونه بسیار کاملی برای آموزش طبیعت و زندگی طبیعی به کودکان است. وجود پستانداران، سنگواره‌ها در کنار نمایشگاه دایناسورها و ربات‌هایی به شکل موجودات ماقبل تاریخ، بدون شک هر کودکی را ساعت‌ها به تماشا و کاوش جذب خواهد کرد. آکواریومی اعجاب‌انگیز و مملو از موجودات دریایی، زندگی دریایی جنوب چین را به تصویر می‌کشد و تجربه یادگیری برای کودکان را به حد کمال خود می‌رساند. بعید است کسی به چین سفر کند و بازدید از موزه تاریخ طبیعی پکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار ندهد.

موزه ملبورن، استرالیا

موزه ملبورن با ویژگی‌های منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان را از طریق مجموعه وسیعی از آثار به ظاهر طبیعی، اما ساخته دست بشر، در دیدن خود غرق می‌کند. گردشگران به هر آنچه که در طبیعت استرالیا وجود دارد، در این موزه دسترسی دارند و در صورت علاقه می‌توانند طبیعت این کشور را به راحتی در موزه ملبورن مورد مطالعه قرار دهند. علاوه بر این، نمایشگاه‌های متعددی در این موزه دایر شده است که آناتومی بدن انسان را به طور کامل به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهد. جالب است بدانید که باغ‌هایی گرمسیری و بسیار زیبا در محوطه بیرونی موزه تعبیه شده است که بازدیدکنندگان را پس از ساعت‌ها تماشای موزه به استراحت و صرف غذا و نوشیدنی دعوت می‌کند. مدت زمان زیادی از ساخت موزه ملبورن نمی‌گذرد؛ درهای این جاذبه محبوب در سال ۲۰۰۰ به روی مردم باز شد اما طراحی بی‌نظیر آن به سرعت محبوبیتش را در میان گردشگران دنیا به دنبال داشت.

موزه تاریخ طبیعی وین، اتریش

موزه تاریخ طبیعی وین، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها در کشور اتریش است که برای هر گروه سنی، چیزی جذاب برای نمایش دارد. معماری خاص موزه، پوشیده در سنگ مرمر و سنگ آهک، دلیلی کافی برای جذب تورهای گردشگری از سراسر دنیا، به شمار می‌رود. بخش‌هایی مملو از فسیل حیوانات، سنگ‌های معدنی، حشرات، پستانداران و پرندگان طبیعت اتریش را به طور کامل در مقابل چشمان هر بازدیدکننده زنده می‌کند. وجود نمایشگاه‌های متعدد برای نمایش نسل انقراض‌یافته دایناسورها و بخش‌هایی برای اکتشاف فضا، موزه تاریخ طبیعی وین را از سایر موزه‌های کشور متمایز کرده است و همین امر منجر به جذب جمعیت زیادی از گردشگران این کشور به خود شده است.

موزه لاپلاتا، آرژانتین

لاپلاتا، شهری در نزدیکی بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین، میزبان یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌ها در جهان است. بازدیدکنندگان در همان ابتدا با ورود به موزه از طریق نوشته‌هایی مربوط به دیرین‌شناسی، طبیعت انسانی و باستان‌شناسی با تاریخ طبیعی منطقه آشنا می‌شوند. چیزی که موزه لاپلاتا را از سایر موزه‌های آرژانتین متمایز کرده است، وجود نمایشگاه‌هایی است که مردم بومی این کشور، به خصوص عشایر بومی را با جزئیات کامل به تصویر کشیده است. البته نمایشگاه‌هایی نیز در این موزه وجود دارد که هجوم دایناسورها به سرزمین آرژانتین را در ذهن مردم تداعی می‌کند. جالب اینکه علاوه بر جاذبه‌های داخلی موزه، یک باغ بزرگ گیاه‌شناسی و باغ‌وحشی مملو از حیوانات کمیاب و زیبا محبوبیت این موزه را در نظر بازدیدکنندگان دو چندان کرده است، به طوری که روزانه هزاران نفر از مردم آرژانتین و گردشگرانی از سراسر دنیا از موزه لاپلاتا دیدن می‌کنند.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس، فرانسه

موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه از ۱۴ بخش تشکیل شده است که اصلی‌ترین آن در ساحل غربی رودخانه سن واقع شده است. تاریخچه تأسیس این موزه که در دوران انقلاب فرانسه پایه‌گذاری شد، به سال ۱۷۹۳ بازمی‌گردد. بازدیدکنندگان در این موزه می‌توانند از بیش از ۶۰ میلیون نمونه فسیل‌های طبیعت فرانسه بازدید کنند و زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی، جانورشناسی و انسان‌شناسی را مورد مطالعه قرار دهند.

کد خبر 430785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.