موزه شانگهای؛ گنجینه هنر و فرهنگ چین

موزه شانگهای که قدمت آن به سال ۱۹۵۲ می‌رسد، گنجینه هنر و فرهنگ چین محسوب می‌شود و خرد و فلسفه کهن مردم این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موزه شانگهای یکی از جاذبه‌های گردشگری و یکی از موزه‌های بسیار معروف و مهم این کشور محسوب می‌شود که غنای بسیار زیادی دارد. تاریخ هنر مردم چین از زمان باستان تا کنون در طول دوره‌های مختلف به شکل بسیار تخصصی و ظریف در موزه شانگهای به نمایش عموم گذاشته شده است.

قدمت این موزه به سال ۱۹۵۲ می‌رسد، اما آنچه که امروزه از موزه شانگهای مشاهده می‌کنیم حاصل یک بازسازی عظیم در سال ۱۹۹۶ است. این موزه گنجینه هنر چین محسوب می‌شود که خرد و فلسفه کهن مردم آن را نشان می‌دهد.

موزه شانگهای؛ گنجینه هنر و فرهنگ چین

ساختمان کنونی این موزه در زمینی به مساحت نزدیک ۴۰ هزار متر مربع قرار دارد و دارای ساختمانی با ارتفاع ۳۰ متر است. کل ساختمان موزه به شکل یک پایه مربعی شکل و یک صفحه گرد ساخته شده است که تمثیلی از زمین مربعی و آسمان دایره‌ای از دیدگاه چینی‌ها است.

طراحی ساختمان موزه سرشار از مفاهیم و باورهای فرهنگ قدیم چین بوده و هر یک از اجزای آن مفهومی منحصر به فرد دارد. طراحی بیرونی موزه شانگهای در قسمت بالایی‌، شامل یک ساختمان مدور بوده که روی یک سازه مربع شکل قرار گرفته است.

در این موزه پنج طبقه ۱۱ گالری وجود دارد که بیش از ۱۲۰ هزار اثر تاریخی متعلق به چین در آن‌ها نگهداری می‌شود که عمده‌ترین آن‌ها شامل مجسمه‌های سنگی و گچی، آثار برنزی، نقاشی‌های مرکب، سرامیک، آثار خوشنویسی، مهر، آثار هنری قومیت‌های مختلف و انواع سکه است.

موزه شانگهای؛ گنجینه هنر و فرهنگ چین

مهم‌ترین گالری‌های این موزه شامل، گالری سکه شناسی در زمان چین باستان، گالری هنر و صنایع دستی اقلیت‌های چینی، گالری برنز چین باستان گالری سرامیک، گالری مبلمان چینی در سلسه چینگ و مینگ، گالری اختصاصی مهر و موم، گالری مجسمه سازی و گالری نقاشی است.

یکی از مشهورترین آثار موجود در این موزه، آینه شفاف برنزی بوده که از زمان سلسله هان بر جای مانده است. سه سالن نمایشگاهی نیز در موزه شانگهای وجود دارد که در طول سال، نمایشگاه‌های موقتی در آن برپا می‌شود. برای ساخت و تجهیز ساختمان موزه شانگهای در چین نهایت ۱۴۰ میلیون یوآن چینی هزینه شد.

کد خبر 501382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.