۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری تایلند

بانکوک، پایتخت و توریست‌پذیرترین شهر تایلند به حساب می‌آید که رونق گردشگری خود را مدیون وفور معابد، بناهای باستانی و فضاهای رنگارنگ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانکوک به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بسیاری از نقاط دیدنی دیگر تایلند مانند جزیره پوکت، چیانگ‌مای و جزیره ساموی عمل می‌کند، با این حال جاذبه‌های شهر به حدی زیاد است که مسافران را به گذراندن روزهای خوش در خود سوق می‌دهد.

از فروشگاه‌های مدرن گرفته تا معابد، بناهای باستانی، محله‌های رنگارنگ، سروصداهای خوشایند خیابان‌ها و رویدادهایی که همه روزه در فضاهای عمومی برگزار می‌شود و لبخند را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد، همگی از مهم‌ترین ویژگی‌های پایتخت تایلند به حساب می‌آید که آن را به توریست‌پذیرترین نقطه کشور تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شهر پرداخته می‌شود که رونق و نشاط را به مردم آن هدیه داده است.

کاخ بزرگ یا گراند پالاس

گردشگران بانکوک به محض ورود به شهر، بازدید از کاخ بزرگ را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند و حتی اگر زمان کافی برای گذراندن در شهر را نداشته باشند، حتماً از این مکان اعجاب‌انگیز دیدن می‌کنند. شکوه این کاخ از نام آن پیدا است، اما بد نیست بدانید که بناهای بی‌نظیر آن، جایی برای خودنمایی سازه‌های مدرن و ظاهراً مشهور شهر نگذاشته است. این کاخ میزبان جاذبه‌های معروف دیگر بانکوک نظیر معبد Wat Phra Kaeo است که در میان بودائیان محبوبیت بسزایی دارد.

گراند پالاس که در سال ۱۷۸۲ بنا شد، برای نسل‌های متمادی به عنوان سکونت‌گاه اشرافیان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه از آن برای برگزاری جشن‌های مهم و مراسم انتصاب بزرگان بهره گرفته می‌شود. پوشیدن لباس محجبه که دست‌ها و پاهای زنان را به طور کامل بپوشاند به هنگام حضور در این مکان مهم، احترام به آن محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد باید از پوشیدن هر گونه لباس مخالف عرف خودداری کنند.

دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری تایلند

معبد Wat Pho

معبد معروف Wat Pho که درست در مرز جنوبی گراند پالاس واقع شده است از دیگر جاذبه‌های محبوب بانکوک محسوب می‌شود که امکان بازدید از آن را تنها با کمی پیاده‌روی از گراند پلاس فراهم می‌آورد. این معبد به عنوان قدیمی‌ترین عبادتگاه پایتخت تایلند شناخته شده است و مورخان ساخت آن را به دوران کینگ رامای اول در اوایل قرن هجدهم نسبت داده‌اند. جالب است بدانید که از زمان‌های قدیم تا به امروز، اغلب مردم شهر و حتی تایلند از این معبد به عنوان مکانی برای شفای بیماری‌های مزمن خود یاد کرده‌اند چراکه اولین دانشگاه پزشکی تایلند در آن آغاز به فعالیت کرد.

تاب عظیم

«تاب عظیم» یکی از شگفت‌انگیزترین چشم‌اندازهای بانکوک به حساب می‌آید که از ارتفاعی حدود ۲۷ متر برخوردار است. این سازه زیبا که در دهه ۱۷۰۰ میلادی با هدف برگزاری آیین مذهبی هندوها بنا شد، پس از مدت زمانی با چراغانی خاص خود، تنها کاربرد زینتی را از آن خود کرد. البته همه ساله این مکان برای برگزاری مراسم برداشت برنج در دسامبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در میان مردم، همچنان جنبه مذهبی خود را حفظ کرده است.

موزه ملی بانکوک و کاخ Wang Na

جهانگردان دوستدار تاریخ، هنگام بازدید از توریست‌پذیرترین شهر تایلند، دست کم نیمی از روز را صرف بازدید از موزه ملی بانکوک می‌کنند که به عنوان قدیمی‌ترین موزه کشور شناخته شده است. این موزه باشکوه تا اواسط دهه ۱۹۷۰ تنها موزه سراسر کشور بود و به همین دلیل، بزرگ‌ترین آثار تاریخی تایلند را در خود جا داده است.

کاخ Wang Na نیز که از آثار باستانی بسیار محبوب بازمانده از دوران کینگ رامای اول به حساب می‌آید، در محوطه موزه ملی شهر واقع شده است و تاریخ ارزشمند تایلند را به خوبی به تصویر می‌کشد.

بازار بزرگ Chatuchak

بانکوک در میان تمام جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود، میزبان بزرگ‌ترین بازار جهان به نام بازار Chatuchak است. این بازار، فضایی نیمه‌باز دارد و جالب این‌که تنها در روزهای تعطیل آخر هفته به روی مردم باز است. مردم می‌توانند در این مرکز خرید بزرگ، به تمام آن‌چه که نیاز دارند، از جواهرات گرفته تا تجهیزات مذهبی، لوسترهای کاغذی، غذاهای خوشمزه و پوشاک دسترسی پیدا کنند.

بازار Chatuchak میزبان بیش از ۱۵ هزار غرفه است و در بعضی از این غرفه‌ها اقلامی به فروش می‌رود که حتی وجود آن‌ها به ذهن بازدیدکنندگان هم نمی‌رسد. علاوه بر این، قیمت تمام اقلام این بازار بزرگ نسبت به سایر بازارهای سراسر کشور به مراتب پایین‌تر است و به همین دلیل، روزهای تعطیل آخر هفته، معابر این بازار از مردم بومی و مسافرانی که صرفاً به قصد خرید به بانکوک می‌آیند، پر می‌شود. نکته جالب توجه این‌که دسترسی به بازار Chatuchak از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار راحت است، ضمن این‌که بازدیدکنندگان می‌توانند پس از انجام خرید خود به پارک Chatuchak دسترسی پیدا کنند.

دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری تایلند

کد خبر 575535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.