بهترین سواحل آسیا که ارزش سفر کردن دارند

شرق قاره‌ی آسیا که در جهان غرب به نام آسیا شناخته می‌شود، دارای سواحل بسیار زیبایی است که گردشگران را برای سفر وسوسه می‌کند.

اگر هوس یک غروب آرام، فرو کردن انگشتان پایتان در شن‌های داغ، یا چتربازی هیجان‌انگیز و یا کایاک سواری در آب‌های فیروزه‌ای را دارید، جایی در آسیا برای تفریحات ساحلی شما وجود دارد.

در حالی که آسیای جنوب شرقی همیشه بهشت گرمسیری در نظر گرفته می‌شود، سواحل شگفت‌انگیزی در دیگر بخش‌های غیرمنتظره‌تر آسیا نیز وجود دارند. برخی از این مقاصد هنوز جواهرات پنهانی هستند و هر سال تعداد محدودی گردشگر را پذیرا می‌شوند. برای آشنایی با این مقاصد گردشگری عالی، مطلب زیر را بخوانید تا برای سفری بی‌نظیر به این منطقه از جهان برنامه‌ریزی کنید.

ساحل صورتی در پارک ملی کومودو کشور اندونزی واقع است

پاناتی مرا (Pantai Merah) که به عنوان ساحل صورتی شناخته می‌شود، یکی از هفت ساحل با شن و ماسه‌ی صورتی در جهان است. رنگ چشمگیر این ساحل نتیجه‌ی وجود موجودات تک سلولی است که در صخره‌های مرجانی محلی زندگی می‌کنند و رنگدانه‌ای مایل به قرمز بر روی پوسته‌ی خود دارند. دریاهای فیروزه‌ای قایق‌رانان را به خود می‌کشد، فضای ساحل اطراف عاشقان آفتاب را در بر می‌گیرد و افراد علاقمند به طبیعت به کاوش در جنگل‌های حرای اطراف می‌روند. ساحل صورتی در محدوده‌ی پارک ملی کومودو قرار دارد که حدود ۲۵۰۰ اژدهای کومودو در آن زندگی می‌کنند.

خلوت‌ترین ساحل بالی نیانگ نیانگ نام دارد

نیانگ نیانگ (Nyang Nyang) کم بازدیدترین ساحل در جزیره‌ی بالی و یکی از خیره‌کننده‌ترین سواحل آن است که در پشت صخره‌های سبز پنهان شده است. شما با یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای در پایین تپه سنگی شیب‌دار به این ساحل می‌رسید که ارزش تلاشتان را دارد. در اینجا شما منظره‌ای باز از خط ساحلی کف‌آلود به همراه کشتی‌های غرق شده که روی شن‌های طلایی لانه کرده‌اند و رنگ‌های چشمگیر صخره‌ها را می‌بینید. نیانگ نیانگ به دلیل جریان‌های قوی آب برای شنا خیلی مناسب نیست، اما برای موج سواران باتجربه یا کسانی که فقط می‌خواهند فقط زیر آفتاب دراز بکشند، عالی است.

بکرترین جزیره‌ی ژاپن کجاست؟

بدون شک میاکو (Miyako) از بکرترین جزایر ژاپن و جهان است. سواحل جزیره‌ی میاکو به دلیل موقعیت دنج و اکوسیستم منحصربه‌فرد، یکی از بکرترین سواحل روی کره زمین هستند. سواحل میاکو جایی بسیار آرام و بی‌نظیر است، که استراحتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زنند. در اینجا از شلوغی و جمعیت زیادی که معمولاً در سواحل گرمسیری مشاهده می‌کنید، خبری نیست. جزایر میاکو هنوز حتی برای بسیاری از گردشگران ژاپنی ناشناخته است و این رازآلودگی، امکان فرار از جمعیت و خوابیدنی آرام روی شن‌ها را ارائه می‌دهد. برای سفر به این جزیره‌ی دیدنی به ژاپن بروید و با رزرو هتل خارجی در میاکو، یک سفر عالی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

کو یائو در کدام خلیج تایلند قرار دارد؟

کو یائو (Koh Yao) در تایلند و در خلیج فانگ نگا قرار دارد. این ساحل فقط با یک قایق سواری سریع از پوکت فاصله دارد. اگر حوصله‌ی محیط شلوغ و صف‌های طولانی در پوکت را ندارید، کو یائو با ماسه‌های سفید و مناظر باز از سراسر خلیج شما را به یک مکان آرام دعوت می‌کند. کو یائو دارای چندین ساحل کوچک هستند که همگی نسبتاً آرام هستند و در بیشتر آنها می‌توان بدون هیچ نشانه‌ای از تمدن به پیاده‌روی در مسیرهای خاکی پرداخت.

بهترین سواحل آسیا که ارزش سفر کردن دارند

ساحل ریلی، تایلند

ممکن است ساحل ریلی (Railay) یک جزیره‌ی واقعی نباشد، اما صخره‌های آهکی سر به فلک کشیده‌ی اطراف آن، دسترسی به سرزمین اصلی را قطع می‌کند، بنابراین تنها راه رسیدن به ریلی از طریق قایق است. ریلی یک ساحل آرام است و میمون‌ها در اطراف کسانی که آفتاب می‌گیرند و صخره‌نوردان زیادی که به اینجا می‌آیند، بازی می‌کنند. محیط منحصربه‌فرد ریلی، آن را به یکی از بهترین سواحل تایلند تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به ریلی را دارید، کافی است یک بلیط هواپیما برای تایلند بخرید و به این شبه‌جزیره بیایید. مناظر درختان حرا با ریشه‌های در آب و غارهای زیبا در ریلی بسیار دیدنی هستند.

ال نیدو، ساحلی در کشور فیلیپین

ال نیدو (El Nido)، یک منطقه‌ی طبیعی حفاظت‌شده و بزرگ‌ترین پناهگاه دریایی در فیلیپین است. این ساحل توسط صخره‌های آهکی ناهموار، غارهای ماقبل تاریخ و جنگل‌های انبوه حرا احاطه شده است. سواحل سفید و پودری ال نیدو و خط ساحلی آن بر فراز خلیج باکویت قرار دارند که بسیاری از جزایر بزرگ کوچک را می‌توان در افق مشاهده کرد. بیشتر این جزایر مسکونی و غنی از حیات وحش دریایی هستند و چون فقط با قایق قابل دسترسی هستند، بازدیدکنندگان کمی به آنها رفت‌وآمد می‌کنند.

جزیره‌ی کوچک پوم پوم در مالزی

جزیره‌ی پوم پوم (Pom Pom) در مالزی دارای یکی از بالاترین تنوع زیستی دریایی در جهان است. این جزیره آن قدر کوچک است که می‌توانید کل آن را در حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید. این جزیره‎ی کوچک نه تنها خانه‌ی بیش از ۵۰۰ گونه مرجان است، بلکه محل لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی پوزه عقابی است که گونه‌ای در خطر انقراض هستند. جزیره‌ی پوم پوم با شن‌های نرم و دریاهای آبی آرامش بی‌نظیری را در خود دارد و مکانی عالی برای لذت بردن از غروب خورشید است. در بخش‌هایی از پوم پوم عمق آب به ۱۳۰ متر می‌رسد و به همین دلیل برای غواصی بسیار مناسب است.

از پوکت با قایق به جزایر سیمیلان بروید

جزایر سیمیلان (Similan) در تایلند که می‌توان از پوکت با قایق تندرو از پوکت به آنها سفر کرد، بخشی از پارک ملی موکو سیمیلان هستند. سواحل شنی سفید شکری، تخته‌سنگ‌های بلندی که در آب‌های فیروزه‌ای فرو رفته‌اند و صخره‌های مرجانی دیدنی با ماهی‌های رنگارنگ و تعداد زیادی لاک‌پشت، جزایر سیمیلان را به بهشتی برای گردشگران تبدیل می‌کند. این جزایر که به مدت چندین دهه یکی از بهترین مقاصد ساحلی در آسیا به حساب می‌آمدند، در سال ۲۰۱۶ به طور کامل به روی گردشگران بسته شد و در سال ۲۰۱۸ با محدودیت‌هایی به منظور حفظ اکوسیستم منطقه بازگشایی شد. استفاده از اقلام پلاستیکی یک‌بارمصرف کاملاً ممنوع شده‌اند و دیگر نمی‌توان شب را در جزیره سپری کرد.

بهترین سواحل آسیا که ارزش سفر کردن دارند

ساحل سفید در کدام جزیره‌ی فیلیپین قرار دارد؟

ساحل سفید با طول تنها چهار کیلومتر در جزیره بوراکای (Boracay) واقع شده است. این ساحل کوچک و بسیار زیبا از بادهای شدیدی که در همه جای جزیره می‌وزد، در امان است و در نتیجه، آب‌های آبی عمیق آن صاف و شیشه‌ای هستند و برای شنا و غواصی عالی هستند. ماسه‌های سفید نرم به آرامی به تپه‌ها و مسیرهای سرسبز منتهی می‌شوند. در اینجا استراحتگاه‌ها و رستوران‌ها در کنار ساحل قرار دارند، اما بسیاری از بوراکای جنگل‌های حفاظت‌شده هستند و شاید به راحتی نتوان در آنها اقامت کرد.

در ساحل پیانموی اندونزی از مناظر زیبا عکاسی کنید

ساحل پیانمو (Pianemo) بیشتر به خاطر مرجان‌های زیر آب و فضای مناسبی برای غواصی شناخته شده است. آب‌های شفاف و موسیقی ملایم دریا و ریتم آرام زندگی در این منطقه، اینجا را به مقصدی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال استراحت بر روی شن‌های گرم در مکانی دنج و خلوت هستند. در بالای صخره‌ها، منظره‌ای زیبا از درختان در انتظار شماست. در اینجا شما مناظر پانورامایی عالی از خلیج و بسیاری از جزایر پوشیده از درخت را در کنار دریا می‌بینید.

کد خبر 557775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.