توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

گزارشات حاکی از این است که بیش از ۵۵ هزار موزه در سراسر جهان وجود دارد که هر یک از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است و افراد علاقمند متفاوتی را به بازدید دعوت می‌کند؛ در این میان، موزه‌هایی نظیر لوور در پاریس پایتخت فرانسه، هر ساله بیشترین توریست را به سمت خود فرا می‌خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صرف نظر از وضعیتی که کرونا بر صنعت گردشگری جهان حاکم کرده است، هر ساله گردشگرانی بسیاری در سراسر دنیا تنها به بهانه بازدید از موزه‌ها راهی شهرها و کشورهای مختلف می‌شوند. موزه‌ها آثار و موضوعاتی متفاوتی را در خود جای می‌دهد که اغلب حقایقی از طبیعت، تکامل انسان، جهان هستی و آثار هنری را در بر می‌گیرد. بعضی از این مقاصد گردشگری ارزشمند، تنها آثاری با یک محوریت موضوعی را در بر می‌گیرد حال آنکه بسیاری نیز از بخش‌هایی جدا از هم تشکیل شده که در هر بخش آن، آثار متفاوتی در معرض دید عموم قرار گرفته است. موزه‌ها با هر ساختار و طراحی ویژه‌ای مخاطبان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود فرا می‌خواند با این حال، بعضی از این مقاصد دیدنی به مراتب بیش از سایرین در نگاه گردشگران جذاب به نظر می‌رسد. در ادامه به معرفی توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان پرداخته می‌شود که نقش مهمی در رونق گردشگری شهرهای میزبان خود ایفا می‌کند.

توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

موزه لوور پاریس، فرانسه

موزه لوور هر ساله با جذب بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به عنوان توریست‌پذیرترین مکان دیدنی در نوع خود شناخته شده است. حدود ۳۰ درصد از بازدیدکنندگان این مکان مهم از شهرهای سراسر فرانسه هستند که اغلب در رویدادهای ویژه یا نمایشگاه‌های موقتی حضور پیدا می‌کنند، حال آنکه ۷۰ درصد بازدیدکنندگان را افراد جهانگردی تشکیل می‌دهند که برای تماشای آثار دائمی موزه به سمت پاریس روانه می‌شوند. پر بازدیدترین موزه دنیا، آثار هنری برجسته‌ای نظیر مونالیزا از لئوناردو داوینچی ایتالیایی و مجسمه یونانی «ونوس میلو» اثر اسکندر آنتیوخی را در خود جای داده است. فضای نمایشگاهی لوور با مساحت حدود ۶۵۰ هزار فوت مربع، حدود ۷۰ هزار اثر هنری بسیار مشهور جهان را گرد هم آورده است.

توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

موزه ملی چین

موزه ملی چین که در پکن پایتخت واقع شده از سال ۲۰۱۴ به بعد با جذب میانگین سالانه حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر، جایگاه دوم موزه‌های پربازدید جهان را از آن خود کرده است. این موزه عظیم در سال ۲۰۰۳ و پس از تلفیق دو موزه کوچک‌تر، یعنی موزه ملی تاریخ چین و موزه ملی انقلاب چین، تأسیس شد. موزه ملی چین با مساحت ۱۹۲ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود که در آن هنر مدرن و تاریخ باستان چین به طور همزمان به تصویر کشیده شده است. آثار هنری بسیاری از دوران نوسنگی یا عصر حجر در این موزه نگهداری می‌شود و پرچمی که مائو تسه دون، رئیس جمهور خلق چین پیشین به نشانه حمایت از جمهوری‌خواهان کشور در سال ۱۹۴۹ برافراشت نیز در موزه ملی چین به نمایش گذاشته شده است.

توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن

موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن به عنوان بخشی از مؤسسه اسمیتسونین، متشکل از موزه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پر بازدیدترین موزه کشور آمریکا به شمار می‌رود که در بخش طبیعی خود نیز بیشترین نرخ گردشگر جهان را به سمت خود اختصاص داده است. این موزه در سال ۱۹۱۰ در یکی از ساختمان‌های مؤسسه افتتاح شد و بیش از ۱۲۶ میلیون گونه علوم طبیعی و آثار فرهنگی شامل ۳۰ میلیون حشره، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار گیاه، هفت میلیون جانور آبزی و ۴۰۰ هزار تصویر را در خود جای داد.

توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یکی از باشکوه‌ترین و غنی‌ترین موزهای جهان به حساب می‌آید که بیش از هفت میلیون گنجینه و آثار باستانی را از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای مختلف جهان و از دوران باستان تا امروز در خود جای داده است. این موزه که در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد به عنوان اولین موزه عمومی جهان نیز شناخته شده و به واسطه همین ویژگی در جایگاه یکی از پربازدیدترین ساختمان‌های هم‌نوع خود قرار گرفته است. موزه بریتانیا آثار مشهوری نظیر سنگ روزتا یا سنگ رشید، اثری هنری از دوران مصر باستان، مرمرنماهای پارتنون معروف و مجسمه‌های مصر باستان را در خود جای داده است.

توریست‌پذیرترین موزه‌های جهان+ عکس

موزه‌های واتیکان

موزه‌های واتیکان از عظیم‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۳ به بعد سهم بزرگی از گردشگران جهان را از آن خود کرده است. این موزه‌ها مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و موزه‌های کوچک‌تر را در بر گرفته است که پیدایش بعضی از آن‌ها به دهه ۱۷۰۰ باز می‌گردد. این مجموعه آثار هنری ارزشمندی از دوران مصر باستان، امپراطوری روم، مجموعه‌ای از فرشینه‌های قرن پانزدهم تا هفدهم، یک موزه مدرن و نمایشگاهی حاوی هنرهای مذهبی معاصر را گرد هم آورده است.

کد خبر 523412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.