از نمایشگاه‌  هانوفر آلمان و لندن انگلیس تا نمایشگاه بین المللی اصفهان ایران

برگزاری ایمنا: با نزدیک شدن سفر دكتر ظريف وزير امور خارجه كشورمان به شهر تاریخی اصفهان و آغاز عملیات كلنگ زني نمايشگاه بین المللی اصفهان، بی مناسبت ندیدیم تا محل برگزاری بزرگترین نمایشگاه های بین المللی جهان را با یکدیگر مرور کنیم.

‌به گزارش ایمنا پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه كشورمان، استاندار اصفهان و اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهري و استاني کلنگ زنی می‌شود.
نمایشگاه بین المللی اصفهان نیز در زمره پیشرفته ترین و مجهز ترین نمایشگاه های بین المللی جهان قرار می گیرد و افق روشنی از مناسبات تجاری و اقتصادی را به روی اصفهان می گشاید.
حال با توجه به نزدیک شدن عملیات کلنگ‌زنی نمایشگاه اصفهان با یکدیگر محل برگزاری بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی جهان را در كشورهاي انگلستان، آلمان، تركيه، مالزي، امارات، تايلند، چين، هنگ كنگ مرور می‌کنیم:
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی " ارل کورت " در لندن

مرکز نمایشگاهی ارل کورت (Earls Court Exhibition Centre) در غرب شهر لندن پایتخت انگلستان واقع شده است. این مرکز از سال 1887 تا کنون مکان برگزاری کنفرانس ها و رویدادهای مهم جهانی بوده است و در سال 1937 با جدیدترین طرح‌های هنری بازسازی شد. ارل کورت بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی بین المللی شهر لندن محسوب می شود و دارای بهترین و قدیمی ترین سالن های نمایشگاهی جهان است.این در حالی است که  تا کنون در مرکز نمایشگاهی ارل کورت، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و همچنین مسابقات ورزشی رشته‌های مختلف نظیر بوکس، ژیمناستیک و وزنه‌برداری برگزار شده است. اما از 2 سال پیش برنامه های جدید برای تخریب و بازسازی جدید نمایشگاه آغاز شده است که مراحل تکمیل ان در سال 2033 برآورد شده است.
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی " هانوفر" در آلمان

مرکز نمایشگاه های بین المللی هانوفر در منطقه "میتلفیلد" هانوفر در کشور آلمان واقع شده است. این د رحالی است که مساحت فضای سرپوشیده داخلی این مرکز به 49 هزار متر مربع  و مساحت فضای باز آن به 5800 متر مربع می رسد. این مرکز تجارت بین المللی دارای 27 سالن نمایشگاهی، مرکز همایش های جهانی است و از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی در جهان محسوب می شود.
مرکز نمایشگاه‌های بین ‌المللی در دبی

مرکز نمایشگاه های بین المللی دبی در سال 1979 توسط شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، معاون رئيس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی ساخته شد. این مجتمع در واقع یک برج 39 طبقه ای است که 8 سالن نمایشگاهی آن مرکز کنوانسیون و نمایشگاه های بین المللی دبی است و بیش از 4500 نماینده کشورهای جهانی می توانند در آن حضور یابند. همچنین مرکز نمایشگاه های بین امللی دبی شامل تالارهای کنفرانس، مرکز تجاری و آپارتمان های مسکونی است و مساحت زمین نمایشگاهی مجاور آن به 3500 متر مربع می رسد.
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در استانبول

مرکز نمایشگاه های بین المللی استانبول به منظور ترویج تجارت بین المللی درسال 1982 احداث شد. این مرکز تجارت جهانی در مجاور فرودگاه بین المللی "آتاتورک" واقع شده و زمینی به مساحت 120 هکتار را پوشش می هد. از دیگر امکانات محل برگزاری نمایشگاه های جهانی استانبول می توان به برخورداری از ایستگاه مترو و پارکینگ وسیع اشاره کرد که ظرفیت پذیرش حدود 6 هزار خودرو را دارد. این مکان دارای 11 سالن نمایشگاهی است و سالانه حدود 100 نمایشگاه تجارت ملی و بین المللی برگزار می شود. همچنین 3 مرکز خرید در این مکان وجود دارد و از بزرگترین مراکز نمایشگاهی استانبول محسوب می شود و از 2 هتل 4 ستاره و 5 ستاره تشکیل شده است.
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی "بانکوک" در تایلند 

این مرکز که مساحت کلی آن حدود 400، 50 متر مربع است در شهر بانکوک واقع شده و بازگشایی آن به سال 1997 باز می گردد. این مکان در بزرگراه " Bang Na" در نزديکي تقاطع " Sukhumvit" قرار گرفته است و سالانه نمایشگاه های متعددی در آن برگزار می شود. همچنین محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی از مراکز دیدنی بانکوک و جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شود. 
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی "کوالالامپور" مالزی

مرکز نمایشگاه های بین المللی کوالالامپور (KLCC) در زمینی به مساحت 40 هکتار واقع شده است و مشمتل بر پارک زیبا و برج های دوقلو پتروناس است. این مکان برگزار کننده کنفرانس ها، نمایشگاه ها، سمینارها و اجلاس های جهانی است و مجموعه ای از هتل ها و سیستم حمل و نقل عمومی در مجاورت ان قرار گرفته است. این مرکز در سال 2006 موفق به دریافت گواهینامه HACCP شد و در فوریه 2007 به عنوان نخستین مرکز تجاری آسیا شناخته شد و عنوان جهانی " Benchmarked" را از آن خود کرد.
محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در هنگ کنگ

مرکز نمایشگاه های بین المللی " Kowloonbay" درهنگ کنگ، مهمترین مرکز نمایشگاه های بازرگانی بین المللی در آسیا و در واقع یک مرکز تجاری است که شامل مرکز خرید، سالن های چند منظوره، مراکز تجاری، محل اقامت، مکان برگزاری موسیقی و ... می باشد. این مکان دارای 17 مرکز همایش در طبقات ششم و هفتم است و تالار کنفرانس نمایشگاه دارای بیش از 700 صندلی برای نشستن بازدیدکنندگان است.
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در "شانگهای" چین

مرکز نمایشگاه های بین المللی که به تازگی در مرکز شهر شانگهای احداث شده است، برگزار کننده نمایشگاهی زیادی از کشورهای مختلف جهان است. مراحل احداث این مرکز از ماه نوامبر سال 1999 شروع شد، اما گشایش آن در سال 2001 صورت گرفت. مرکز نمایشگاه های بین المللی شانگهای دارای گنجایش 200 هزار متر مربع فضای داخلی و 130 هزار متر مربع فضای خارجی است و از 17 سالن نمایشگاهی بهره می برد. این مرکز با برگزاری بیش از 90 نمایشگاه بین المللی در سال به یکی از موفق ترین مکان های برگزار کننده نمایشگاه های جهان تبدیل شده است.
مركز نمايشگاه‌هاي  بين‌المللي "كيپ تاون" در جنوب آفريقا

مركز نمايشگاه هاي بين المللي كيپ تاون كه زمان بازگشايي آن به سال 2003 باز مي گردد، در جنوب قاره آفريقا و در شهر كيپ تاون واقع شده است. اين در حالي است كه مساحت كيپ تاون حدود 11،200متر مربع بوده و مراكز مهم شهر و هتل هاي بزرگ اين شهر در مجاورت محل برگزاري نمايشگاه هاي جهاني المللي كيپ تاون قرار گرفته است. بنابراين كيپ تاون، محل مناسبي براي برگزاري كنفرانس ها، نمايشگاه ها و همايش هاي مهم بين المللي است. از ديگر ويژگي هاي اين مركز برخورداري از  تالار كنفرانس هاي متعددي است كه هر يك 620 نفر بازديدكننده را در خود جاي مي دهد و 2 تالار كنفرانس ويژه كيپ تاون ويژه است كه هريك گنجايش نشستن 1500 نفر را دارد.
 برگردان/ليلا شهبازي
کد خبر 203115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.