بازدید از پارک آبی ایروان

پارک آبی ایروان (Yerevean Water World)، یکی از مکان‌های گردشگری این شهر است که در سال ۲۰۰۱ در حومه آن ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارمنستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی بوده و با برخورداری از هنرهای گوناگون سنتی و دستی، طبیعت بکر و زیبا و مکان‌های دیدنی و تفریحی زیاد در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار گرفته است. ایروان، پایتخت کشور ارمنستان نیز هر سال بازدید کنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

پارک آبی ایروان (Yerevean Water World)، یکی از بزرگترین مراکز ورزشی و تفریحی این شهر توریستی محسوب می‌شود. این پارک که مساحت آن حدود سه هکتار است در سال ۲۰۰۱ در حومه شهر ایروان در خیابان میاسنیکیان منطقه نورنورک ساخته شده است.

این پارک آبی از دو قسمت پارک آبی سرپوشیده و پارک آبی تابستانی که در فضای باز قرار گرفته، تشکیل شده است به گونه‌ای که ۰.۵ هکتار آن پارک آبی سرپوشیده و ۲.۵ هکتار باقی مانده متعلق به پارک آبی فضای باز است.

قسمت فضای باز پارک آبی از دو استخر بزرگ، یک استخر کودک، یک استخر ویژه، سه استخر مخصوص سرسره‌های آبی و یک استخر موج بزرگ تشکیل شده است. بخش سرپوشیده پارک آبی که به آکواتک معروف است در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. این بخش شامل رستوران، مرکز توانبخشی پزشکی، هتلی با ۲۹ اتاق و باشگاه، سالن صخره نوردی، دو استخر بزرگ، یک استخر کودک، جکوزی، سونا و حمام آب گرم است.

بازدید از پارک آبی ایروان

گردشگران می‌توانند در آن انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را پس از یک روز پر جنب و جوش، میل کرده و به بخش رستوران این مجموعه که همزمان قابلیت سرویس دهی به ۱۲۰ نفر از مشتریان را دارد، مراجعه کنند و در کنار خوردن غذاهای خوشمزه از شنیدن موسیقی زنده همراه با خانواده و دوستان لذت ببرند.

جالب است بدانید که این مکان در فصل زمستان امکان اسکیت بازی در استخر پارک را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند همچنین افراد می‌توانند با شرکت کردن در مسابقات ورزشی متعددی که در این مکان به صورت سالانه برگزار می‌شود با دوستان خود به رقابت بپردازند.

قسمت روباز مجموعه پارک آبی ایروان، در فصول گرم سال از اول ماه ژوئن تا آخر سپتامبر آماده سرویس دهی به مهمانان و گردشگران است، اما مجموعه سرپوشیده پارک آبی در تمام فصول سال باز است.

کد خبر 504231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.