۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
بهترین پارک‌های دبی

بهترین پارک‌های دبی شامل زبیل، صفا، برج و مشرف می‌شود که امکانات باکیفیتی نظیر بازی‌های رایانه‌ای، استخر ویژه کودکان، مسیرهای دوچرخه‌سواری، قطار گردشگری و زمین‌های ورزشی مخصوص را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر دبی علاوه بر داشتن آسمان خراش‌های بی‌نظیر و خیابان‌های پیشرفته، دارای فضاهای سبز و پارک‌های دیدنی و جذاب است که از امکانات رفاهی بسیاری بهره می‌برد.

فضاهای سبز در سراسر شهر دبی پراکنده شده است و بسیاری از پارک‌ها دارای پیست‌های اختصاصی برای دویدن و دوچرخه‌سواری و همچنین مکان‌های ورزشی گروهی است. بعضی از پارک‌ها مانند زبیل و برج، مکان‌های مهم گردشگری دبی محسوب می‌شود و بعضی دیگر تنها یک جاذبه دیدنی است.

پارک‌هایی که توسط شهرداری دبی اداره می‌شود، معمولاً هزینه ورودی کمی دارد که بین سه تا پنج درهم امارات است. این هزینه فقط با استفاده از کارت NOL دبی (کارت حمل‌ونقل شهری که برای تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز استفاده می‌شود) قابل پرداخت است.

بهترین پارک‌های دبی

در طول ماه‌های گرم تابستان، هنگام روز از فضاهای سبز دبی استفاده چندانی نمی‌شود، اما پس از تاریک شدن هوا و زمانی که دمای هوا کمی کاهش می‌یابد، خانواده‌ها برای استفاده از فضای باز و امکانات بی نظیر آن به پارک‌ها می‌روند. در ادامه شما را با بهترین پارک‌های دبی و امکانات بی نظیر آنها آشنا می‌کنیم:

پارک زبیل

این پارک بزرگ، با وسعت ۵۱ هکتار در مرکز دبی قرار دارد و مقصد مورد علاقه خانواده‌های محلی برای تعطیلات آخر هفته است. پارک زبیل دارای امکاناتی نظیر پیست دوی خانوادگی، محل‌های ویژه تهیه کباب، مسیرهای دوچرخه‌سواری و قطار گردشگری است.

این پارک که در قسمت شرقی دبی قرار دارد، دارای مرکز سرگرمی کودکان، قاب دبی (Dubai Frame)، پارک موضوعی فناوری ، مسیرهای آهسته دویدن و آمفی‌تئاتر است.

قاب دبی، بزرگ‌ترین قاب عکس جهان محسوب می‌شود و به یکی از مکان‌های دیدنی این شهر تبدیل شده است. این قاب که نماد شهر دبی است، تصویری از گذشته و آینده آن را ارائه می‌دهد و در ساختمان آن موزه‌ای مدرن دیده می‌شود که افراد با بازدید آن با روند پیشرفت این شهر آشنا می‌شوند.

بهترین پارک‌های دبی

پارک صفا

پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های عمومی شهر دبی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی افتتاح شد. این پارک به علت داشتن امکانات ورزشی گروهی، مشهور است و از زمین‌های تنیس، والیبال، بسکتبال و پیست دو بهره می‌برد. افراد می‌توانند برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای پارک، دوچرخه کرایه کنند.

دریاچه مصنوعی در مرکز پارک صفا دارای قایق‌های پدالی است که می‌توان آن‌ها را اجاره کرد. برای خانواده‌هایی که کودک دارند، مناطق زیادی در سرتاسر پارک با تجهیزات زمین بازی وجود دارد. در این منطقه، سه دریاچه زیبا، حدود ۲۰۰ نوع پرنده و ۱۷ هزار نوع درخت و بوته وجود دارد که سبب زیبایی بیشتر آن شده است.

پارک صفا چهار ورودی اصلی دارد و به علت این‌که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی است، ساکنان این شهر برای گذراندن اوقات فراغت خود آن را انتخاب می‌کنند. آسمان خراش‌های دبی از قسمت جلوی این پارک به راحتی قابل مشاهده است.

بهترین پارک‌های دبی

پارک کریک

پارک کریک در امتداد کرانه غربی نهر دبی قرار دارد و دومین پارک عمومی بزرگ شهر محسوب می‌شود. گردشگاهی که در حاشیه نهر است، دلیل اصلی بازدید پارک کریک است. این پارک از امکانات ورزشی بی‌نظیر، چشمه‌ها، زمین بازی اختصاصی کودکان، امکانات اسب‌سواری و شترسواری و دوچرخه‌های کرایه‌ای بهره می‌برد و در آن رستوران‌ها و مکان‌های مخصوص کباب کردن وجود دارد. تله‌کابین پارک کریک در کنار نهر دبی قرار گرفته و فاصله آن از زمین ۳۰ متر فاصله است، انتخاب مناسبی برای دوست‌داران هیجان محسوب می‌شود.

بهترین پارک‌های دبی

پارک مشرف

پارک مشرف در لبه شرقی شهر قرار دارد و زمینی به وسعت ۱۳ هکتار را پوشش می‌دهد. اکنون بیش از ۶۰ هزار درخت در این پارک وجود دارد. در زمان‌های گذشته درختان این پارک، به عنوان پناهگاهی در برابر آفتاب صحرا و طوفان‌های شن محسوب می‌شد. پارک مشرف دارای یک استخر عمومی و یک استخر خصوصی برای کودکان است و از امکانات ورزشی گروهی از جمله زمین فوتبال، زمین بسکتبال و زمین والیبال بهره می‌برد.

امکانات دیگر پارک شامل مکان‌های مخصوص پیک‌نیک، پیست‌های مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌سواری، بازی‌های الکترونیکی، رستوران، فروشگاه مواد غذایی، امکانات اسب‌سواری و شترسواری و امکانات مخصوص افراد معلول و ناتوان است. در منطقه مرکزی پارک، یک دهکده نمونه وجود دارد که معماری سراسر جهان را به صورت مینیاتوری به تصویر می‌کشد.

بهترین پارک‌های دبی

پارک برج

پارک برج در مرکز شهر دبی و در مجاور جاذبه‌های گردشگری نظیر دبی مال، برج خلیفه و خانه اپرای دبی قرار دارد و یک فضای سبز زیبا در بین آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده فولادی و شیشه‌ای دبی محسوب می‌شود. این پارک مکانی است که می‌توان بهترین مناظر را از روی فواره‌های دریاچه برج مشاهده کرد؛ فواره‌هایی که تا ۵۰ طبقه ارتفاع دارند.

پارک برج که در موقعیت سرازیری مشرف به برج خلیفه قرار گرفته است، یک مقصد گردشگری محبوب برای عکاسی از مناظر اطراف آن محسوب می‌شود و دارای یک فضای سبز محوطه‌سازی شده در پایه برج خلیفه و یک جزیره دست‌ساز در مقابل آن است که از طریق پل قابلیت دسترسی دارد. مجسمه‌های هنر معاصر نیز در نقاط مختلف این تفرجگاه به چشم می‌خورد.

بهترین پارک‌های دبی

کد خبر 559425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.