۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
 مادرید؛ اسپانیای کوچک

شهر مادرید الهام‌ بخش آثار هنرمندان بزرگ نظیر پیکاسو، بالنسیاگا و آلمودوار است و هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای جهان هر کدام دیدنی‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی دارند، اما هیچ‌یک به اندازه مادرید، پایتخت اسپانیا جذاب نیستند. در این شهر ترکیبی از تاریخ و فرهنگ، هنر و طراحی، غذا و سرگرمی دیده می‌شود و تجسم همه چیزهایی است که مردم از یک شهر اروپایی فوق‌العاده انتظار دارند. شاید بتوان گفت قرن‌ها طول کشیده است تا مادریدی که امروز می‌شناسیم، شکل بگیرد. این شهر الهام بخش آثار هنرمندان بزرگ نظیر گویا و پیکاسو، بالنسیاگا و آلمودوار است.

مادرید، یک کلان‌شهر مدرن پر انرژی است که جاذبه‌های فرهنگی زیادی را در خود جای می‌دهد و تصوری از اسپانیای واقعی را در ذهن تداعی می‌کند. خیابان‌های وسیع این شهر اغلب پر ترافیک است، اما پارک‌های زیبا، پراکندگی شهری را در هم می‌شکنند.

مادرید؛ اسپانیای کوچک

پایتخت اسپانیا دارای مجموعه چشمگیر از بناهای تاریخی، موزه‌های هنری، باغ‌های دلپذیر و میدان‌های عمومی است که هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر نماد کشور اسپانیا است؛ به این معنا که تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، در مادرید نیز یافت می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری مادرید

خیابان گران ویا (Gran Via) که یک خیابان شلوغ و قدیمی محسوب می‌شود، شرق و غرب مادرید را به هم پیوند می‌دهد و تئاترها و فروشگاه‌های معروف در آن به وفور یافت می‌شود.

موزه هنرهای تجسمی "تیسن بورنه میسا" (Thyssen-Bornemisza Museum) آثار گران‌قدر هنری جهان از قرون وسطی تا عصر مدرن را در خود جای می‌دهد و آثار هنرمندان بزرگ نظیر رنوار، ون گوگ، روبنس پیکاسو، مونه، گویا، دگا، و تیتیان را می‌توان در آن نظاره کرد.

باغ ساباتینی (Sabatini) از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر مادرید است و یک محیط آرام و دوست‌داشتی برای مسافران و ساکنان مادرید محسوب می‌شود.

هنر، مذهب و تاریخ اسپانیا در میدان پوئرتا دل سل

میدان پوئرتا دل سل (Puerta del Sol) نیز در مرکز شهر مادرید قرار گرفته دارد و میزبان جشن سال نو است. کلیسای جامع آلمودنا (Almudena Cathedral) که هنر، مذهب و تاریخ اسپانیا را به تصویر می‌کشد، ساختمانی با یک گنبد و دو برج است که نمای داخلی آن به سبک‌های نئوگوتیک و رومی‌نو و نمای بیرونی آن به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است.

کد خبر 573148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.