۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
فرهنگ، هنر و آشپزی در جزایر کوک

جزایر کوک در نزدیکی نیوزلند، به دلیل چشم‌اندازهای زیبا، حیات وحش، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم متنوع، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جزایر کوک که در قاره اقیانوسیه و غرب جزایر پولینزیای فرانسه قرار دارند، به دلیل مناظر دیدنی بی‌نظیر، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. مهم‌ترین صنعتی که باعث رشد اقتصادی این جزایر می‌شود، گردشگری است.

این جزیره‌ها که نزدیک نیوزلند قرار دارند، به‌غیر از چشم‌اندازهای زیبا و حیات وحش، از جاذبه‌های فرهنگی شگفت‌انگیز نیز بهره می‌برند، به طوری که بسیاری از گردشگران، شیفته آداب و رسوم مردم این منطقه، بازدید از موزه‌ها، آثار هنری و صنایع دستی آن هستند.

جشن غذاهای محلی

یکی از رسوم ساکنان جزایر کوک، جشن غذاهای محلی است. در این مراسم، طعم‌ها و غذاهای پلی‌نزیایی با تأثیرات آشپزی معاصر ترکیب می‌شوند تا از میوه‌های استوایی و غذاهای دریایی جزایر کوک نهایت استفاده شود.

ساکنان جزایر کوک، غذاهای محلی خود را در یک ماشین روباز نظیر کامیون که در نزدیکی بندر آواتیو راروتونگا قرار دارد، سرو می‌کنند. غذاهایی مکزیکی و مدیترانه‌ای که ماهی تازه اقیانوس، محبوب‌ترین آنها است.

آشنایی با غذاهای سنتی جزایر کوک

علاوه بر جشنواره غذاهای محلی، بازار Punanga Nui که هر شنبه صبح در آواروا، پایتخت جزایر کوک برگزار می‌شود که بهترین مکان برای آشنایی با غذاهای سنتی این مناطق است. مارورو (ماهی پرنده) کبابی که با گیاه کاساوا سرو می‌شود، در بین مردم این منطقه طرفداران زیادی دارد.

در رستوران‌های اطراف جزایر کوک، ika mata طبخ می‌شود که با استفاده از ماهی خام، آب نارگیل و لیموترش تهیه می‌شود و یک غذای محبوب برای ساکنان این جزایر است. نان‌های نارگیلی تازه پخته شده گرم که در Punanga Nui پخته می‌شود نیز یک میان‌وعده عالی برای تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود.

فرهنگ، هنر و آشپزی در جزایر کوک

هیدراته‌شدن در جزایر کوک

در جزایر کوک، میوه‌های استوایی زیادی نظیر انبه، آناناس، میوه گل ساعتی و میوه ستاره وجود دارد که از آنها برای تهیه آبمیوه و اسموتی استفاده می‌شود. یکی از نوشیدنی‌های مخصوص جزایر کوک، قهوه یخ‌زده است. در راروتونگا، قهوه یخ‌زده اسپرسو با یک بستنی عروسکی سرو می‌شود.

حیات وحش جزایر کوک

گل‌های بومی جزایر کوک که یاس تاهیتی نام دارد، طبیعت جدایی‌ناپذیر این جزایر است. همچنین گونه‌ای از موش‌های صحرایی در این مناطق وجود دارد که اغلب سیاه رنگ هستند. اگرچه این موش‌ها بومی جزایر کوک نیست؛ اما در کاهش تعداد پرندگان آن نقش زیادی دارد. طوطی‌های کوهل جزیره‌های ریماتارا و آتیو از دیگر دیدنی‌های حیات وحش این مناطق محسوب می‌شود. فسیل‌هایی که به دلیل انقراض بعضی از گونه‌های حیوانی تشکیل شده است نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی گردشگران جزایر کوک به‌شمار می‌رود.

حصیربافی و منبت‌کاری

معروف‌ترین هنر ساکنان جزایر کوک، منبت‌کاری با چوب است. از آنجا که جزیره‌ها به هم نزدیک هستند، این هنر در بین بومی‌های منطقه، تفاوت‌های اندکی با هم دارد. حصیربافی از دیگر کارهای هنری زنان جزایر کوک است. آنها با حصیر، سبد و کلاه درست می‌کنند. کلاه ریتو (Rito)، کیفیت بالایی دارد و در آن از رشته‌های تازه درخت نارگیل استفاده می‌شود.

جزایر کوک که نزدیک نیوزلند قرار دارد، به دلیل چشم‌اندازهای زیبا، حیات وحش، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم متنوع، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

کد خبر 570342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.