۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
ونیز؛ پایتخت «پایداری» جهان

شورای شهر ونیز به تأسیس بنیاد «ونیز؛ پایتخت پایداری جهان» با همکاری شهرداری به‌عنوان موسس و نخستین عضو این نهاد، رأی مثبت داد. این اقدام، گامی مهم برای ونیز محسوب می‌شود زیرا برنامه‌هایی را مشخص می‌کند که مقامات محلی از سال گذشته درباره چشم‌اندازی جدید برای توسعه آینده شهر، به جهان ارائه کرده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ونیز به دلیل تلاش‌هایش برای معرفی مدل‌های پایدار در زمینه گردشگری به منظور حفظ میراث تاریخی در برابر هجوم کشتی‌های کروز و بازدیدکنندگان یک روزه، مشهور است. احداث بنیاد جدید، گامی به سوی هدفی بسیار بزرگ‌تر از رونق گردشگری برای شهر ونیز است.

ونیز؛ پایتخت 'پایداری' جهان

این بنیاد پروژه‌هایی را رهبری می‌کند که شامل برنامه‌های هماهنگ و دوراندیشانه از مداخلات برای رشد پایدار از طریق انتقال انرژی و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر (ازجمله ایجاد یک هاب هیدروژن)، بازسازی شهر به عنوان مرکز آموزشی بین‌المللی، نوسازی و توسعه شهر در جهت یک مدل پایدار گردشگری است. پروژه‌های دیگر شامل مداخلات در شمول و حمایت اجتماعی است. همچنین به لطف تخفیف مالیاتی برای ساکنان، طرحی جدید برای کسب‌وکارهای محلی نیز در نظر گرفته شده است که رونق شهر را به همراه خواهد داشت.

ونیز؛ پایتخت 'پایداری' جهان

سال گذشته، شهردار ونیز، لوئیجی بروگنارو، ابتکار عمل شهر را در پاویون ایتالیا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در دبی ارائه داد و اعلام کرد که انتظار دارد سرمایه‌گذاری (اعم از دولتی و خصوصی) به میزان سه تا چهار میلیارد یورو را جذب کند.

این طرح با بهره‌مندی از حمایت دانشگاه‌های شهر و مؤسسات آموزشی، اقتصادی و فرهنگی شهر، هنوز به حمایت دولت ایتالیا و منطقه «ونتو» نیاز دارد.

ونیز؛ پایتخت 'پایداری' جهان

کد خبر 556587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.