بارسلونا؛ شیک‌ترین شهر اروپا

بارسلونا، شهری مشرف به دریای مدیترانه، با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تفریحی جذاب و دیدنی‌های کم‌نظیر در سراسر دنیا است که شهرت خود را از گائودی و دیگر معماری‌های هنر نوین دارد و از شیک‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونا مرکز گرایش‌های جدید در دنیای فرهنگ، مد و آشپزی است و هنرمندان و طراحان آن با خلاقیتی آمیخته از احترام و توجه به سنت‌های محلی دست به اقدام در هر زمینه‌ای می‌زنند.داشتن جذابیت یک شهر قدیمی، حال و هوای وابسته به مکاتب هنری نوین و غیر سنتی محله‌های مدرن‌تر، داشتن ساختمان‌های نمادین و طراحی‌های نوآورانه در مناطق جدید در کنار هم و همچنین شناخته شده به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان و ویترینی برای آخرین تحولات مد دنیا با مراکز خریدی مملو از برندهای پر زرق‌وبرق در کنار مغازه‌های سنتی و آتلیه‌های با قدمت، به بارسلونا جذابیتی منحصربه‌فرد می‌بخشد.

بارسلونا، با شخصیت مدیترانه‌ای، شگفتی‌های دلپذیر و امکانات تقریباً بی‌پایانی هم‌چون قدم زدن در بازارهای سنتی تا سپری کردن لحظاتی آرامش‌بخش در سواحل شهر، لذت بردن از یک نوشیدنی خاص در کافه‌های زیبا، مراکز هنری و تفریحی بزرگ و طیف گسترده‌ای از جشنواره‌ها دارد و از محبوب‌ترین گزینه‌های گردشگری در سراسر جهان به حساب می‌آید. این شهر با وجود بناهای تاریخی، میراث فرهنگی غنی و ساختمان‌های مدرن، از ۱۴ ژانویه ۲۰۰۰ مصادف با ۲۴ دی ۱۳۷۸ به لحاظ محورهای فرهنگی، ورزشی و تجاری با اصفهان پیوند خواهرخواندگی منعقد کرد.

بارسلونا، شیک‌ترین شهر اروپا

جهانی از فرهنگ‌ها

بارسلونا، جهانی از فرهنگ‌ها و شهر تعیین‌کننده ترندها است. این شهر مقصدی مناسب برای لذت بردن از گردش با پای پیاده یا کاوش با دوچرخه است چراکه علاوه بر مناظر زیبای شهری، مغازه‌ها و رستوران‌هایی همیشه آماده به خدمت دارد و شرایط تفریح را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. در اصل مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی بارسلونا را به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

ال‌بورن در نزدیکی "پاسیگ د سنت جوآن"، یک مرکز فرهنگی و یک سبک مستقل شهری است که خیابان‌ها و ساختمان‌هایش منعکس‌کننده گذشته قرون وسطایی‌اش است (جایی که زمانی محل برگزاری مسابقات و شادمانی بود) و امروز جذب‌کننده افرادی است که به دنبال تفریح در کافه‌های شیک موجود در پیاده‌روها و رستوران‌های متعدد و باکیفیت آن حضور دارند. این بخش دربردارنده موزه پیکاسو، کلیسای سانتا ماریا دل مار و بازارهای محبوب سانتا کاترینا و پرینسسا نیز هست. Poble-Sec نیز منطقه‌ای با سابقه طولانی در سنت‌های تئاتر و نمایش‌های مربوط به تجارت است که سالن‌های تئاتر و کنسرت بسیار محبوبی دارد و مغازه‌های آن همیشه پر جنب‌وجوش و شلوغ هستند.

بارسلونا، شیک‌ترین شهر اروپا

گردش با دوچرخه در بارسلونا

دوچرخه‌سواری یک روش عالی حمل‌ونقل و جابه‌جایی برای سلامتی انسان و محیط زیست سالم است که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کشف مکان‌های جدید در یک شهر با سرعت دلخواه هر فرد محسوب شود.

بارسلونا بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و بیش از ۴۰۰ ایستگاه کرایه دوچرخه دارد که امکان لذت بردن از تماشای تک تک دیدنی‌ها و کشف تمامی کوچه‌ها و خیابان‌ها را در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. در این شهر می‌توان در امتداد ساحل دوچرخه‌سواری و از سواحل بارسلون، بندر المپیک و منطقه ماهیگیری قدیمی شهر دیدن کرد، در این میان هر از چند گاهی دست از رکاب زدن کشید و از خوردن یک غذای مدیترانه‌ای خوش‌طعم در یکی از رستوران‌های همان منطقه لذت برد.

همچنین می‌توان سوار بر دوچرخه به تمامی بناهای تاریخی مختلفی هم‌چون طاق پیروزی به‌عنوان بنای یادبودی که در سال ۱۸۸۸ به عنوان دروازه ورودی نمایشگاه جهانی شهر عمل می‌کرد، پارک دلاسیوتادلا و ارگ نظامی قدیمی شهر سر زد و در طول مسیر از کنار ساختمان‌های مدرن مختلف که از آثار معمار معروف آنتونی گائودی است نیز عبور کرد و مسحور آن‌ها شد. علاوه بر این، می‌توان در امتداد کوه مونتجوئیک رکاب زد، باغ‌های اسقف کوستا ای لوبرا و طیف وسیعی از گیاهان عجیب‌وغریب را کشف کرد یا در کنار خانواده روزی عالی را در باغ جوآن بروسا و فضاهای سبز بزرگش گذراند و در آخر به قلعه تاریخی مونتجوئیک رسید.

بارسلونا، شیک‌ترین شهر اروپا

پیاده روی در مرکز شهر

اولین اقدام هر بازدیدکننده در بارسلونا، صرف صبحانه در جذاب‌ترین منطقه این شهر یعنی میدان گوتیک با انبوهی از مغازه‌های شکلات و کیک فروشی در میان کوچه‌های رومی و قرون وسطایی است و پس از آن قدم زدن در پلازا دل ری، کلیسای جامع، کلیسای سنت فیلیپ نری، کاخ‌های جنرالیتات، تالار شهر و کلیسای سانتا ماریا دل پی.

امتداد این مسیر به معروف‌ترین خیابان بارسلونا یعنی لارمبل با ۱۲۰۰ متر بلندا منتهی می‌شود که هر گونه بازدید در آن با روشی به جز پیاده‌روی ناقص خواهد بود. امتداد این خیابان پر است از تراس‌های جذاب، هنرنمایی هنرمندان خیابانی، گل‌فروشان و کیوسک‌های مختلف که همه جا گسترده شده‌اند. بازار معروف آشپزی اسپانیایی، بوکریا، همچنین پلازا رئال نیز در همین خیابان قرار دارد و انتهای آن به دریا، منطقه قدیمی بندر ول (معروف به بندر قدیمی) و بنای یادبود کلمبوس با مناظر دیدنی ختم می‌شود.

قدم زدن بیشتر در مول د لا فوستا (اسکله چوبی) نیز بازدیدکننده را به مجسمه‌های معاصر جذاب، قایق‌های پهلوگرفته و دیدنی‌های بسیار دیگری می‌رساند و ادامه مسیر تا رسیدن به ساحل بارسلونا پر از رستوران‌هایی است که در زمینه غذاهای دریایی، پائلا و فیدوآ تخصص دارند، رستوران‌هایی دارای تراس‌های رو به دریا که لذت غذا خوردن در فضای باز خصوصاً در صورت مناسب بودن آب‌وهوا را چندین برابر می‌کند.

همچنین می‌توان به قدم زدن ادامه داد و برای تماشای منظره‌ای خاص از بندر و شهر، از کوه مونتجوئیک بالا رفت که البته امکان این صعود با تله‌کابین یا فونیکولار (قطار کابلی) نیز فراهم است.

بارسلونا، شیک‌ترین شهر اروپا

کد خبر 536745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.